Andreas Mjelde i Two har troen på at de skal utvikle et ledende B2B-verktøy framover.

Slik landet de samarbeid med to giganter

Andreas Mjelde i Two er storfornøyd med samarbeidet med Allianz og Santander. Nå skal de nå målet om å lage en verdensledende betalingsløsning for B2B-bedrifter.

Publisert Sist oppdatert

Tidligere i januar ble det kjent at det norske fintech-selskapet Two går inn i et samarbeid med banken Santander og forsikringsselskapet Allianz.

De tre skal jobbe sammen for å lage den første globale Buy Now Pay Later-løsningen for store, multinasjonale foretak.

– Samarbeidet fokuserer på B2B-markedet. Sammen med Allianz Trade og Santander CIB skal dette bli en sikker og total løsning der B2B-bedrifter blant annet har mulighet til å tilby faktura til hverandre og unngå risikoen for svindel, sier Andreas Mjelde til SALG24.

Mjelde jobber som CEO i Two. Selskapet startet i Norge, men har nå kontorer i både Oslo, London og Glasgow. I tillegg skal de etablere seg i Stockholm.

– Det er veldig spennende å få delta i et slikt samarbeid. Vi har alltid tenkt internasjonalt, og vi har i lang tid hatt en visjon om en europeisk løsning. Ingenting bør begrense oss til å bare operere i Norge.

Noe nytt

Mjelde har ikke noe konkret tall på hvor mange denne betalingsløsningen kan være relevant for. Han er derimot sikker på at det finnes et enormt potensial for dette i B2B-markedet.

– B2B-betaling på nett er generelt veldig nytt. Akkurat nå finnes det ingen som er ekstremt ledende på dette, men vi er på mange måter ledende i en ung industri. For at dette skal fungere kreves en god løsning og gode kundeopplevelser. Betalingsløsningen skal kunne tilbys til mange land og til både små og store kunder. Dette samarbeidet gir muligheten til nettopp det, sier Mjelde.

Verktøyet skal kunne brukes av alt fra enkeltpersonforetak til større bedrifter.

– Det er ingen grunn til å ikke tenke at vi på sikt vil bli store på dette området.

Prioritert produktet

De er fremdeles i en tidlig fase når det gjelder utviklingen av B2B-betalingsløsningen. Men Two har jobbet med denne typen produkt så lenge de har eksistert, altså i to år.

– I bunn utvikler vi et produkt, og vi leverer en teknologi-løsning. Markedsføring og salg har vært viktig for oss, men et godt produkt skal delvis selge seg selv. Samtidig ser vi alltid etter samarbeidskonstellasjoner som utfyller oss, og det er dette prosjektet et eksempel på.

Two bruker ulike fremgangsmåter for å lande slike avtaler, forteller Mjelde.

– Vi jobber åpenbart en del med inbound markedsføring, slik enhver B2B-bedrift gjør i 2023. Men vi jobber også outbound, med et salgsteam som går mer direkte ut til kunder.

Powered by Labrador CMS