Oddbjørn Roksvåg sier det har vært lite å glede seg over i 2020.

JULEPRATEN

Oddbjørn gleder seg til å ta med seg sine ansatte ut på en bedre middag etter koronaen

– De har gjort en fantastisk jobb i et krevende år

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

KOM24 har stilt seks spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.

Denne gangen er det kommunikasjonsrådgiver og redaktør i Vest Vind media, Oddbjørn Roksvaag som svarer i julepraten.

– Hva gjør du i julen?

– Spiser god mat og nyter godt drikke sammen med den nærmeste familie. I tillegg har jeg ambisjoner om å holde meg litt i aktivitet slik at ribbefettet ikke får for godt feste på ribbeina. Aktiviteten blir turer i naturen med eller uten hodelykt, og gjerne en havfisketur.

– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?

– Siden dette ikke blir julen for de store selskapelighetene er min anbefaling å være godt til stede for de man har rundt deg. Slikt kan det blir gode samtaler ut av. På smaksfronten må det være å smake på alt av tradisjonell bakst og matretter som hører julen til, gjerne de som er hjemmelaget og kortreiste. Det er ofte en opplevelse i hver bit.

I januar ble han sjef for utendørsreklamegiganten. Slik har 2020 vært for Clear Channel

– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?

– Med fare for å bli oppfattet som en surpomp, så vet jeg faktisk ikke helt hva jeg skal skrive her….. Har hatt mange fine naturopplevelser som har vært god medisin for å takle et spesielt år. Om det er i kategorien morsomt kan man jo diskutere, men året kunne blitt mindre morsomt uten ;-)

– Du får invitere tre bransjekollegaer på middag. Hvem inviterer du og hvorfor?

– Da tar jeg med folka på jobben. De har gjort en fantastisk jobb i et krevende år. Jeg håper vi kan få tatt den middagen om ikke så altfor lenge.

– Hva husker du best fra kommunikasjonsåret 2020?

– De utfordringene og bekymringene som kom i kjølvannet av nedstengningen av Norge. Det skapte en ny situasjon for de fleste av oss. Det krevde mye mer jobb, mens avbestillingene og kanselleringene rant inn. Utover det er vel den amerikanske valgkampen og det som har skjedd i etterkant av valget uten sidestykke, også på kommunikasjonsfronten.

– Hva tror du vil prege kommunikasjonsbransjen i 2021?

– Omstilling og evne til å tenke nytt der vi tar lærdom av det vi har vært gjennom det siste året og våre evner til å skape nye muligheter ut fra det.

LES OGSÅ: Slik skal Havforskningen holde sine ansatte våkne på neste Teamsmøte

Powered by Labrador CMS