Leder for innhold, kreativitet og annonsering, Kyrre Edquist-Hansen sammen med Nucleus-sjef Axel Revheim.

Etter en sterk høst setter Nucleus omsetningsrekord

Hentet inn 20 nye kunder i løpet av siste halvår.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Høsten ble knallsterk og vi leverer et resultat som ligger godt foran det vi estimerte etter første halvår – og ikke minst så for oss da Norge stengte i mars 2020, sier byråleder i Nucleus, Axel Revheim, i en pressemelding.

– Investere

Byrået satte i 2020 omsetningsrekord med 54,3 millioner og hadde en resultatvekst på 48 prosent sammenlignet med 2019, opplyses det om i meldingen.

I 2020 hadde Nucleus en byråinntekt på 33,7 millioner kroner, mot 34,6 millioner kroner året før. Omsetningen var 54,3 millioner, opp fra 44,5 millioner året før. Resultat før skatt endte på 3,7 millioner før skatt, opp fra 2,5 millioner i 2019.

– Fremfor å permittere i mars og april var strategien vår å investere i økt salgsaktivitet. Vi var overbevist om at det ville gi et løft og et forsprang når situasjonen normaliserte seg. Strategien viste seg å være helt riktig, og vi hentet inn 20 nye kunder fra juni og ut året, fortsetter Revheim.

I løpet av året ansatte Nucleus seks nye personer, og hentet inn nye kunder slik som Ruter, Kompetanse Norge, Kystverket, Norec, Berry Alloc, Geberit og Wilfa.

­– Første kvartal i 2021 har startet bra med mange oppdrag. Vi jobber på langsiktige kontrakter, så på mange av de nye kundene er det er først nå i 2021 vi virkelig kommer i gang. I tillegg har vi sett økt etterspørsel fra eksisterende kunder innenfor en rekke tjenesteområder, sier Revheim.

Større leveranser

Det opplyses om at omsetningsrekorden blant annet skyldes at byrået i økende grad gjør større kampanjeleveranser, hvor byrået står for både strategi, idé og konsept, samt produksjon og medieinnkjøp.

Oppdraget med å posisjonere Aker Solutions, etter sammenslåingen med Kværner i fjor høst, er en slik leveranse. Der hadde Nucleus ansvar for alt fra strategi og konsept til produksjon og mediekjøp.

- Hos oss går strategisk rådgivning hånd i hånd med kreativitet og uttaksproduksjon, enten det er innhold, PR, design, digital eller foto og film. Det er en styrke og tjenestebredde som gjør oss stadig mer attraktiv for både norske og internasjonale merkevarer. Kombinasjon av strategisk og kreativ kompetanse gjør også at vi stadig vinner internasjonale priser for prosjektene våre, sier leder for innhold, kreativitet og annonsering, Kyrre Edquist-Hansen i samme melding.

Powered by Labrador CMS