Gründer og daglig leder Trine Lindberg i Buzz Pr

– Vi føler at vi lykkes når kunden sier, «look to Norway»

Bli bedre kjent med gründer og daglig leder Trine Lindberg i Buzz Pr i #MinJobb-spalten.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Med spalten #MinJobb ønsker KOM24 å få kommunikasjonsfolk til å snakke om jobben sin, hva som inspirerer dem i arbeidet, hvilke utfordringer som finnes i bransjen - og hva som er god kommunikasjon.

Denne gang er det Trine Lindberg i Buzz Pr, som svarer i spalten.

Hva er tittelen din - og hva går jobben din ut på?

– Grunnlegger, daglig leder og kommunikasjonsrådgiver i Buzz PR AS. Siden Buzz PR er et lite byrå sier det seg selv at oppgavene har stor variasjon på den enkelte. Det er vel ingenting jeg ikke gjør. Hverdagene består av salgsmøter, konseptutvikling, kommunikasjonsstrategi, sosiale og digitale medieadministrasjon, mediekontakt, kundekontakt, eventer og det administrative som må til for å drive et byrå.

Hva liker du best med jobben din?

Det er egentlig mange ting jeg liker med jobben min, så her kunne jeg skrevet en del. Men, skal jeg først velge er det å klekke ut kreative ideer som faktisk hjelper kundene våre en av mine mest givende oppgaver. Det gjør man sjeldent helt alene. Idéen kan i utgangspunktet være god, men etter litt kreativ brainstorming blir den veldig god. Det å sørge for å få det rette visuelle uttrykket flettet inn i strategien er jeg også glad i. Min drive er å få ting til å skje og høste resultater.

Hvilke arbeidsoppgaver liker du minst?

Nå skal de sies at eventer ikke har vært mulig under pandemien, men det å rydde etter lanseringer eller eventer er ikke like gøy som det å skape de. Jeg har aldri fått noe gratis så det å bidra på alle plan er sunt. Jeg overlater ikke de kjedelige oppgavene til andre, men bidrar der det trengs.

Hvorfor ville du jobbe med kommunikasjon?

Det passet bra med min litt utradisjonelle bakgrunn fra forskjellige bransjer. Jeg er generelt nysgjerrig på mennesker og hvordan vi er skrudd sammen på ulik vis, deretter et stort kontaktnett som kommer godt med i PR-bransjen. Det er rett og slett en spennende bransje som er i kontinuerlig forandring og du lærer mye hele tiden.

Hvem inspirerer deg i kommunikasjonssektoren?

Siden Buzz PR har et bærekraftig fokus, blir jeg inspirert av alle som prioriterer å fremme sunne og ærlige produkter og tjenester.

Hva gjorde deg sist imponert i kommunikasjonsfaget?

Det har vært store endringer i PR-bransjen de siste 10 årene, og digital kommunikasjon har tatt mer og mer plass. Da pandemien traff oss hadde bransjen i stor grad tilvendt seg de nye formene for digital kommunikasjon, men vi måtte ytterligere tilpasse oss. Jeg er rett og slett imponert over endringsevnen til folk i vår bransje det siste året, og hvordan metodene for kommunikasjon har blitt vel så effektive som før, om ikke mer.

Hva er god kommunikasjon?

– Å forstå kundens potensiale og mottakerens behov.

Hva mener du er den største utfordringen for din bransje fremover?

Det er vanskelig å uttale seg på vegne av hele bransjen, men for Buzz som har flere utenlandske kunder, ser vi at PR-bransjen forandrer seg i ulik takt i ulike land. For oss er den største utfordringen å få forståelse for de endringene som har skjedd her i Norge og hvordan vi har lagt om strategien for å nå ut til deres publikum. Vi føler at vi lykkes når kunden sier, « look to Norway » .

Powered by Labrador CMS