Fedra Babaei Alitappeh, Stig Bjerke Haakonsen og Elisabeth Kilberg Skallevold i Gjensidige Forsikring stakk av med gull under årets Performance Award.

INMA Performance Award:

Vant gull i kategorien Lead Performance

Publisert Sist oppdatert

(EPISENTERET OSLO, OSLO): Årets Performance Award 2021, gikk av stabelen torsdag ettermiddag. Utdelingen omtales som Norges tøffeste markedsføringskonkurranse, med tanke på kravet om dokumentasjon.

Juryen ledes av jurygeneral Hanne Gilje Sekse fra Try Opt, sammen med jurylederne Øystein Svendsen Opperud, Vivian Vestre og Christopher Brekke.

Det er Opperud og hans elleve jurymedlemmer, som har kåret vinneren i kategorien Lead Performance.

Her finner du liste over den komplette juryen.

Til sammen skal de kåre vinnere i følgende kategorier:

  • Online Performance: Eksempler på målepunkter i denne kategorien kan være omsetning, salg, konverteringsrate, ROAS og/eller andre som kan knyttes til resultat.
  • Offline Performance: Eksempler på målepunkter i denne kategorien kan være store visits, trykk i butikk, ROAS og/eller endring i omsetning i butikk før og etter aktiviteten.
  • Loyalty Performance: Målepunkter i denne kategorien kan være customer lifetime value, liking, mersalg, churn, nye kunder, nye inn kontra ut og/eller ROAS.
  • Lead Performance: Målepunkter i denne kategorien kan være lead til kunde ratio, cost per lead og/eller antall leads.
  • Performance That Matters: De beste markedsføringsjobbene innen samfunnsnyttige formål
  • Performance Innovation: Jobber og enkeltarbeid innen performance marketing som er til inspirasjon og læring for resten av bransjen.
  • Best bruk av data: I kategorien ser man etter smart bruk av første-, andre- eller tredjepartsdata, og man må bevise hvordan dette har ført til økt salg, økt ROI, økt SOM, engasjement, eller andre parameter som er viktige for merkevaren.
  • Performance Talent: Dette er en spesialkategori for sisteårsstudenter og nye talenter i arbeidslivet. Hensikten med kategorien er å løfte frem nye talenter, tanker og ideer innen fagområdet.

Vinneren av Lead Performance

Gjensidige Forsikring, stakk av med seieren i årets utdeling av den gjeve prisen Lead Performance.

– Det er helt fantastisk. Dette har vi gjort internt sammen med salgsavdelingen, sier Stig Bjerke Haakonsen.

Sammen med kollegaene Fedra Babaei Alitappeh og Elisabeth Kilberg Skallevold, kan han bekrefte at de skal rett ut å feire det rykende ferske metallet.

–Hva har dere gjort for å vinne denne prisen?

Skallevold kan fortelle at Gjensidige Forsikring har 700 000 salgsleads som går ut i året, som de historisk sett har laget foretningsregler på, for å finne de beste hele tiden.

– Det er dyrt og krever mye arbeid. Men nå har vår fantastiske analytiker brukt maskinlæring og et helt nytt datagrunnlag, for å modellere opp dette. Det gjør at vi finner det alle beste leadet hver eneste dag, som går dirkete ut til salgssenteret. Det har resultert i en enorm økning av antall kunder. Og dette har vi gjort helt selv, uten penger, skryter Skallevold.

Det var seks nominerte i kategorien, og Gjensidige Forsikring konkurrerte mot DNB, RED dentsu X, Starcom PSA, We Are Live AS og Zenith Bilia.

Her er juryens begrunnelse:

Årets gull i Lead Performance går til en løsning som imponerer juryen. Vi ser et samspill på høyt nivå mellom flere avdelinger som er til inspirasjon for alle som jobber digitalt med kundeemner. Troverdige resultater, evne til å tenke nytt og et helhetlig forretningsfokus gjør at dette caset skiller seg ut.

Powered by Labrador CMS