Aller Media vil ansette 80 nye årsverk

Blir den største økningen i konsernets historie.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Aller Media skal ansette nærmere 80 nye årsverk.

Kampanje omtalte saken først.

– Aller Media har en har en unik digital posisjon, og vi har hatt en kraftig digital vekst over lengre tid. Vi har stor tro på merkevarene våre, og vil nå satse ytterligere på våre publisistiske produkter og posisjoner, sier konsernsjef i Aller Media, Dag Sørsdahl.

Aller Media eier kjente nasjonale merkevarer som Dagbladet, Se og Hør, KK, SOL og en rekke utvalgte nisjer med bla Din Side og Elbil24. I tillegg til medievirksomhet eier Aller Media en rekke selskaper innenfor Marketing Services, samlet i Ahead Group samt Roede AS med «nye vaner som varer».

Oppbemanningen på nærmere 80 nye årsverk vil skje innenfor alle de store merkevarene i konsernet.

– Med dette skal vi gjøre et kjempesprang – dette blir et krafttak for hele konsernet, sier Sørsdahl.

Med kk og Se og Hør har Aller Media allerede sterke digitale posisjoner. Nå skal kvinnemålgruppen styrkes ytterligere.

– kk er større enn Dagens Næringsliv på mobil. Kvalitetsjournalistikk mot kvinner er noe vi virkelig kan, og nå skal vi oppskalere innsatsen betydelig. Ikke minst skal Se og Hør og kjendisdesken få mange nye journalister på laget. Vi forventer sterk vekst, sier Sørsdahl.

Det skal også økes i Dagbladet.

– Dagbladet har med sin 152 års historie en helt unik posisjon i norsk medieflora. Vi ønsker å bygge et forsterket Dagbladet for fremtiden. De siste årene har Dagbladet satset kraftig på nyheter, avsløringer og underholdning – den satsingen fortsetter fremover. I tillegg skal vi gjøre betydelige investeringer innenfor digital brukerbetaling, sier konsernsjefen.

Powered by Labrador CMS