Fra venstre, Tor-Inge Jenssen, Tech Lead, Fana Sparebank, Maren Karla Halland, merkevareutvikler og designansvarlig, Fana sparebank, Linnbjørg Laastad, leder for marked og kommunikasjon i Fana Sparebank, Hans Fredrik Hag, kommersiell leder i Tre, Anna Torgersen, daglig leder i Tre og Helene Rønnevik Wisnes, leder for IT i Fana Sparebank.
Fra venstre, Tor-Inge Jenssen, Tech Lead, Fana Sparebank, Maren Karla Halland, merkevareutvikler og designansvarlig, Fana sparebank, Linnbjørg Laastad, leder for marked og kommunikasjon i Fana Sparebank, Hans Fredrik Hag, kommersiell leder i Tre, Anna Torgersen, daglig leder i Tre og Helene Rønnevik Wisnes, leder for IT i Fana Sparebank.

Fana Sparebank valgte Tre til å designe nye nettsider

– For oss er dette et drømmeprosjekt.

Publisert

Fana Sparebank, og bankens eget konsept Himla, er full gang med å bytte ut kjernesystemene for bank- og lånevirksomheten sin. 

Gjennom SDC vil Fana Sparebank få en ny og moderne teknologisk plattform, som vil gi deres kunder og ansatte trygge og gode banktjenester. Som en del av dette prosjektet skal de også fornye sine digitale flater, og dermed tilby nye og eksisterende kunder et oppdatert design og mer brukerorienterte nettsider. 

Dette skal design- og teknologibyrået Tre hjelpe dem med.

Det melder de i en pressemelding.

– I anbudsrunden ble vi imponert over Tre sin tilnærming til og forståelse av oppgaven, og av oss som organisasjon. Vi er en liten bank sammenlignet med konkurrentene, men har like store ambisjoner. Overgangen til et nytt kjernesystem gir oss utvilsomt mange muligheter, og et nytt digitalt grensesnitt er bare et av dem, sier Helene Rønnevik Wisnes, leder for IT i Fana Sparebank.

Torsdag 6. mars samlet 20 personer seg fra ulike avdelinger i banken til en heldags arbeidsøkt i Tre sine lokaler i Kong Oscars Gate.

– Vi er veldig glad for å ha kommet gang med dette prosjektet, og etter dagen i dag er vi enda sikrere på at Tre kan hjelpe oss dit vi vil, sier Linnbjørg Laastad, leder for marked og kommunikasjon i Fana Sparebank. 

Tre vil få ansvaret med å kartlegge brukerbehov, topp-oppgaver og sikre en god digital brukeropplevelse som henger tett sammen med rådgivingen kundene får i bankens lokaler.

– For oss er dette et drømmeprosjekt. Å bidra til å gjøre bankhverdagen enklere, smartere og mer lystbetont er en oppgave vi gleder oss til å kaste oss over, sier Anna Torgersen, daglig leder i Tre.

Prosjektet som Tre skal i gang med dekker både Fana Sparebank og Himla sine tjenester knyttet til bank og eiendom.

– Der er ekstra kjekt å jobbe med en lokal sparebank, som har tydelige visjoner og et sterkt samfunnsengasjement. De er en utfordrer, og det er vi også, sier Hans Fredrik Hag, kommersiell leder i Tre.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS