Du + AI = PR «Noen oppgaver passer bedre til maskiner, mens andre krever din menneskelige ekspertise. Så – hvem gjør hva?», skriver Keke Rahnasto.
Apotek 1 forsto at de hadde underkommunisert med kundene etter Dagsnytt 18 – Man kan fort bli litt blind på egne argumenter og etter debatten har vi forstått at vi må være tydeligere i kommunikasjonen vår, sier pressesjefen.
Om stjerner som dør og nye stjerneskudd «Spol tilbake omtrent tolv år. Et mangeårig samarbeid om en tidligere effektkonkurranse oppkalt etter en stjerne på stjernehimmelen var i ferd med å slå sprekker», skriver Jan Morten Drange i ANFO.
Synes du fortsatt det er vanskelig å få til bedre kjønnsbalanse i ledelsen av ditt selskap? «Her er fire enkle grep for å forbedre mangfoldet frem mot kvinnedagen 2024», skriver konsernsjef i Media Bergen, Tina Stiegler.
En bønn til alle som jobber med nyhetsbrev som skal ut 8. mars «8. mars er ikke en kommersiell dag. Jeg sverger på tro og ære at jeg boikotter alle butikker som bruker den internasjonale kvinnedagen til å selge stæsj.», skriver Mari Løvås.
Hvorfor er det fortsatt slik at kreative yrker undergraves? «Hva betyr det egentlig å kunne å jobbe med noe du er lidenskapelig opptatt av? Alt, skulle det vise seg i mitt tilfelle», skriver Kristine Hagerup Thorstensen.
Jeg har lyst til å slå et slag for alle som jobber med kommunikasjon «At offentlige bedrifter har et behov for god kommunikasjon er en ting. At de samme har en plikt til god kommunikasjon er en viktigere ting», skriver Pascual Strømsnæs.
Sykt høy lønn? Det er på tide å bringe litt fakta på bordet «Det er prisverdig at partiet Rødt er opptatt av statens pengebruk, men det er lurt å legge bort fordommene før man gyver løs på en hel yrkesgruppe», skriver leder i Kommunikasjonsforeningen.
Jeg reflekterer mye over hva jeg koster og leverer når fakturaen skal dekkes av offentlige midler «Ingenting tyder på at systemet er gjennomarbeidet når selv vanlige feilmeldinger som møter brukerne er uforståelige. Det er utilgivelig og flaut», skriver Anja Schönhaug om Helseplattformen.
Kampanjen skaper debatt. Det er bra. Vi skjønner at den kan trigge forskjellige reaksjoner «Vi håper på god debatt om viktigheten av at vi som arbeidsgivere legger til rette for unge mennesker som skal inn i arbeidslivet», skriver Kristina Johansen i McDonald's.
NRK behandler Sophie Elise Isachsen som en hvilken som helst innholdsleverandør «NRK behandler Sophie Elise Isachsen som en hvilken som helst innholdsleverandør. De overser et helt sentralt aspekt, nemlig at hun er en influenser med en enorm påvirkningskraft», skriver Mathilde Hogsnes.
Norske barn og unge fortjener en mer nyansert debatt om TikTok «At Kina kanskje får vite hvor vi bor og hvor glad vi er i søte hundevideoer er kjipt, men det er MYE viktigere å være til stede for ungene våre», skriver Stian Barsnes-Simonsen.
Dette er SoMe-trendene som vil definere 2023 «Merkevarene som blir gode på nisjer, shopping og kundepleie vil lede an inn i 2024. », skriver Tobias Sandhaug i Publicis Shift.
Bør vi ikke heller gi McDonalds cred for at de er dønn ærlige? «Det er ikke måte på hva slags ubehag en harmløs reklamekampanje kan føre til i disse dager», skriver Markus Lind.
Dette bør bedrifter ikke bruke penger på i år «#Deinfluencer-trenden går nå sin seiersrunde på TikTok, hvor influencere og brukere forteller seerne hva de ikke skal kjøpe. Så her er mine forslag for markedsføring, kommunikasjon og PR-tjenester for 2023. », skriver
«Hvordan har du fått jobb i NRK?» En personlig historie om søken etter tilhørighet «Og jeg må innrømme at det spørsmålet har ligget som en dunst av usikkerhet og sorg over meg i den første tiden i ny jobb», skriver Irina Gorokhova.
Små grep som vil fjerne det store, skumle «har jeg gjort et godt valg?» «På tide å fjerne vakuumet», skriver Sebastian Øyrehagen.
Dette er styrkene til radio som annonsekanal «Vi vet hvem som lytter, til hvilken tid, hvor lenge og hvor den som lytter befinner seg. Lytteren kan ikke scrolle, hoppe over eller bla forbi reklamen», skriver Åse Marit Linberg, analysesjef i P4-gruppen.