Høyre-Cato advarer mot USA-tendenser i den norske valgkampen: «La oss håpe alle partier det neste året gjør sitt ytterste» «Den lange valgkampen her hjemme går straks i gang. La oss håpe alle partier det neste året gjør sitt ytterste for å ikke spille på de strengene det har blitt spilt på i USA.», skriver Cato Husabø Fossen
Et år med Threads - hva nå? «Threads har akkurat feiret sin første bursdag. Appen som skulle fylle tomrommet etter Twitter har vokst til 175 millioner aktive brukere, men er fortsatt mye mindre enn X. Kanskje verden ikke trengte et nytt Twitter likevel?», skriver Ståle Lindblad.
Dette lærte Jens-Petter da han bygde sandslott med datteren «Selv i ferien kan man lære mye om merkevarebyggende kommunikasjon», skriver Jens-Petter Aarhus.
Print er ikke dødt, men drepen for mange «Norske aviser sine annonse- og reklameinntekter er på et historisk lavt nivå. Situasjonen er prekær, men kan annonsørene holdes ansvarlig for utviklingen?», spør Thomas Johansen.
Er vi like foraktet som VAR? «Er kommunikasjonsrådgivere og PR-byråer like populære å forakte som VAR er forhatt i fotballen?», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
5 ting du bør vite om trenden «ny-nostalgi» «Varme minner fra barndommen eller flukt og fornektelse av nåtiden? Dette har du godt av å vite om den nye nostalgien», skriver Ingvild Telle.
Livet i det gjennomsnittliges tidsalder «Kreative næringer inkludert reklame, TV og musikk har blitt preget av klisjeer og mangel på innovasjon», skriver Peder Haugfos.
Ekspert om Trump-retorikk: – Hvis du tror det går an å gjøre det samme i Norge, tar du feil I natt møttes Donald Trump og Joe Biden til debatt på CNN. Eksperter omtaler seansen som vond å se på, og mener norske politikere ikke bør se til USA for inspirasjon.
Regnbuen er ikke bare en støtteerklæring, det er også en forpliktelse «Pride-måneden er over oss, og sosiale medier florerer av merkevarelogoer i regnbuedrakt. Kan merkevaren din være en god alliert og samtidig unngå regnbuevasking?», skriver Elisa Stewart Nilberg,
Den nordiske kampen om løvene: Er Norge ei kreativ sinke? «Med berre sju shortlists i Cannes, står ikkje jubelen i taket i den norske kreative industrien. Men korleis gjer me det eigentleg på den internasjonale scena?», spør KOM24-redaktør Yngve Garen Svardal.
Til minne om Øyvind Løland «Det er med stor sorg vi mottok budskapet om at vår tidligere byråleder, kollega og venn, Øyvind Løland, døde 11. juni, bare 52 år gammel, etter lengre tids kreftsykdom.», skriver de tidligere kollegaene i Nucleus.
Nå vil og Mediebyråforeningen til Arendal For første gang skal Mediebyråforeningen være synlige i Arendal i år.
Slik kan du bruke AI-agenter på jobben «Internett er full av buzz-ord rundt AI og det er ikke måte på hvor mange som oppfordrer deg til å hoppe på AI-toget før det er for sent. Men hvor er dette toget, og hvordan hopper jeg på? Svaret heter AI-agenter. », skriver Eirik Fjellaksel.
Støtter bedriften din Pride? Slik unngår du «rainbowwashing»! «Som med alt annet finnes det en riktig og en feil måte for en bedrift å støtte Pride på», skriver Thea Skjelbred i dette innlegget.
Om ikke annet hjalp dette til å jekke meg ned noen hakk «Hadde jeg visst det jeg vet nå – etter bare 8 måneder – hadde jeg vært en bedre bestiller den gangen», skriver Atle Lessum.
Våre råd for å stoppe hjerneflukten til hovedstaden «Sju råd til hva du som arbeidsgiver kan gjøre for å kapre og beholde relevant arbeidskraft og unngå hjerneflukt. », skriver Synnøve Vindheim Svardal og André Evju i dette innlegget.
Halvparten av journalistene vet ikke hva de spør om «Er kommunikasjonsavdelingene en omvei for media? Svarer vi kjapt og orienterer vi journalistene godt nok, når de stiller spørsmål?», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Det må jo for helv … markedsføres! «Det hjelper ikke at du vet hvor bra produktet/tjenesten er, du skal ikke selge det til deg selv», skriver Eirik Gjøvåg Berge.