Det holder ikke å være modig markedssjef alene «For oss som brenner for kreativitet, er dette smertefullt å se på – spesielt når løsningen er rett foran oss», skriver Lene Ljødal i dette innlegget.
Tenk hvis kommunikasjonsfolk i offentlig sektor hadde brust like mye med fjæra som våre venner i byråbransjen «Det er noe kommunikasjonsfolk i offentlig sektor kan legge bort: beskjedenheten», skriver Guro Lindebjerg og Maren Bækkelund Ellingsen i dette innlegget.
Oslo kommune trenger flere, ikke færre, kommunikasjonsrådgivere «Siden 2015 har Oslo kommune fått flere og flere ansatte som driver med kommunikasjon, og tallet er nå oppe i 170 ansatte. Det tilsvarer 0,3 % av kommunens over 50.000 ansatte. Flere er overrasket over det høye (!) tallet. Jeg lurer på om det er for lavt.», skriver Marit Høvik Hartmann.
Derfor har merkevarer som er flinke til å utnytte savnet stor suksess «Ikke alle forsøk på å bruke nostalgi treffer riktig», skriver Petter Wiencke.
Eva Sannum om Høiby-saken: Ikke alt kan eller bør kommuniseres i en tidlig fase «Hvorfor den siktede har vært i Italia i stedet for i politiavhør, vet jeg ikke. Man trenger ikke være kommunikasjonsrådgiver for å komme fram til at det ikke tar seg spesielt godt ut», skriver Eva Sannum i dette innlegget.
Ingen fortjener en tullejobb «Godt kommunikasjonsarbeid har stor verdi, men det er ikke gitt at alle ser det. », skriver Ole Christian Apeland.
Ole Christian Apeland: Omdømeekspert, eller omdømeknusar? «PR-topp og omdømeekspert, Ole Christian Apeland, meiner det er mange kommunikasjonsrådgjevarar i det offentlege som har tullejobbar. Snakk om å skyte seg sjølv, og faget, i foten. », skriv Arne Eithun
Mediebyråforeningen har allerede begynt å tenke på Arendalsuka 2025 Deres første tur til Arendal har gjort dem gira på mer.
Nå banner jeg kanskje i kirka, men.. det driter jeg i «Den siste tiden har jeg sett noen skadelige innlegg på LinkedIn», skriver Johannes Frantzen.
Når Staten påvirker staten «At dette også er fradragsberettiget, gjør i praksis at fellesskapet tar regningen for PR-kampanjer ment å påvirke det politiske ordskiftet. », skriver Eivind Trædal i dette innlegget.
Når sportshelter sportsvasker porno «Der en person ser «sportsvasking», ser en annen legitim merkevarebygging og produktutvikling for begge parter.», skriver Ole A. Winther.
Høyre-Cato advarer mot USA-tendenser i den norske valgkampen: «La oss håpe alle partier det neste året gjør sitt ytterste» «Den lange valgkampen her hjemme går straks i gang. La oss håpe alle partier det neste året gjør sitt ytterste for å ikke spille på de strengene det har blitt spilt på i USA.», skriver Cato Husabø Fossen
Et år med Threads - hva nå? «Threads har akkurat feiret sin første bursdag. Appen som skulle fylle tomrommet etter Twitter har vokst til 175 millioner aktive brukere, men er fortsatt mye mindre enn X. Kanskje verden ikke trengte et nytt Twitter likevel?», skriver Ståle Lindblad.
Dette lærte Jens-Petter da han bygde sandslott med datteren «Selv i ferien kan man lære mye om merkevarebyggende kommunikasjon», skriver Jens-Petter Aarhus.
Print er ikke dødt, men drepen for mange «Norske aviser sine annonse- og reklameinntekter er på et historisk lavt nivå. Situasjonen er prekær, men kan annonsørene holdes ansvarlig for utviklingen?», spør Thomas Johansen.
Er vi like foraktet som VAR? «Er kommunikasjonsrådgivere og PR-byråer like populære å forakte som VAR er forhatt i fotballen?», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
5 ting du bør vite om trenden «ny-nostalgi» «Varme minner fra barndommen eller flukt og fornektelse av nåtiden? Dette har du godt av å vite om den nye nostalgien», skriver Ingvild Telle.
Livet i det gjennomsnittliges tidsalder «Kreative næringer inkludert reklame, TV og musikk har blitt preget av klisjeer og mangel på innovasjon», skriver Peder Haugfos.