Annika Bohnenblust, kommunikasjonsansvarlig i Amathea.

Annika Bohnenblust er ny kom-ansvarlig i Amathea

– Fra jeg leste Amatheas slagord «Din kropp. Ditt valg.» har jeg tenkt at dette er en merkevare jeg kunne tenke meg å jobbe med.

Publisert Sist oppdatert

Annika Bohnenblust har tidligere jobbet med kommunikasjon i blant annet Amnesty og Røde Kors.

Hun har også bakgrunn som nyhetsjournalist, og har jobbet i Dagsnytt 18, Nettavisen og NTB.

– Da jeg jobbet i Amnesty Norge var jeg med på en feltreise til USA hvor jeg fikk se på nært hold hvor viktig det er å verne om retten til trygg abort. Vi besøkte blant annet såkalte «crisis pregnancy centers», klinikker som utgir seg for å tilby nøytral rådgivning, men som i realiteten forsøker å manipulere kvinner bort fra å ta egne valg, skriver hun i en e-post til KOM24.

Amathea er en helsetjeneste som tilbyr oppfølging og veiledning om alle typer abort og graviditet.

– Det gjorde dypt inntrykk, og bekreftet for meg hvor avgjørende det er å kjempe for tilgang til kunnskapsbasert støtte og reell valgfrihet, skriver Bohnenblust.

Amathea har en liten administrasjon, og hun kommer til å jobbe med alt fra kommunikasjon- og markedsstrategi til presse, kampanjer og sosiale medier.

– Det viktigste arbeidet vi tar fatt på nå i oppstartsfasen min, og som vi egentlig allerede er i gang med, er å bygge en solid merkevareplattform sånn at vi kan sikre at vi når ut til folk på riktig måte og at alle vet om tjenesten vår den dagen de trenger den. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS