KICKS lanserer ny identitet og konsept
Konseptet markerer en ny fase for KICKS, med et dristigere uttrykk og en bredere appell.
I et marked i rask endring var det nødvendig med en ny tilnærming for Kicks, skriver selskapet i en pressemelding.
Med utgangspunkt i det tidligere konseptet «More of You» har «Beauty Unlimited» vokst frem. Konseptet bygger på troen om at skjønnhet kan uttrykkes i mange former, og at måten å uttrykke den på er ubegrenset.
– Beauty Unlimited er vårt løfte til kunden; ubegrenset skjønnhet som vi leverer gjennom vårt brede sortiment, vår ekspertise, våre tjenester og vår tilgjengelighet i både butikker og netthandel, sier Helena Bukowski, konserndirektør for markedsføring hos Kicks.
– Vi ønsker å inspirere kundene våre til å uttrykke seg fritt og uten unnskyldninger. Det handler om å skille seg ut, ikke å passe inn, fortsetter hun.
I tillegg til den visuelle oppdateringen lanseres også et nytt kommunikasjonskonsept, som blant annet vil ta form i filmer som har premiere i slutten av september.
– Vi går nå inn i den neste viktige fasen, å forvalte og forankre den nye identiteten i all vår kommunikasjon. Beauty Unlimited skal være en rød tråd i alt vi gjør, sier Charlotte Larsson, leder for merkevare, konsept og media hos Kicks.
Beauty Unlimited er utviklet i samarbeid med Super Tuesday. Lanseringen har allerede startet i egne og kjøpte kanaler og vil fortsette å rulle ut denne høsten.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no