Går til «krig» mot McDonald’s – blar opp 7 millioner for nasjonal kampanje Dyrevernorganisasjonen Anima går til kamp mot McDonald’s med en kampanje til sju millioner kroner, og er klare til å spytte inn enda mer – kampanjen stopper nemlig ikke før fastfoodkjeden dropper turbokylling. Men McDonald’s svarer at det er for tidlig å si når det kan skje. Dette går pengene til.
Finnes det «modig» reklame? «Nyere forskning (det vil si min daglige gjennomgang av kommentarfelt på Linkedin) viser at «modig» oftere og oftere brukes om reklamekampanjer. Det er et ord som klør meg feil vei», skriver Jørgen Bakke Fredriksen i dette innlegget.
Trigger-sjefen mener McDonald's-kampanjen er vellykket: – Satt et viktig tema på agendaen Bente Kvam Kristoffersen har selv flippet burgere og gått på Hamburger University. Hun håper stressmestrings-kampanjen plukkes opp av flere arbeidsgivere og fører til gode diskusjoner.
Oslo Company henter prisvinnende designer – Vi har brukt et år på å finne ny designer, også viste det seg at vår mann satt rett borti gata, sier reklamesjefen.