Suburbia avvikler driften
22 år etter oppstarten er det slutt for reklamebyrået Suburbia.
Det skriver Kampanje.
– Det er selvfølgelig alltid en vanskelig avgjørelse, men jeg er opptatt av å drive sunn business og vi ser hvor bransjen er på vei hen med tanke på med tanke på inhousing og mer spesialisert kompetanse, sier byråleder og eier Jarl André Vethe til avisen.
Suburbia hadde sin begynnelse i 2003, da Vethe startet det som først het Republica.
To år etterpå kjøpte han byrået fra danske FDB sammen med Jostein Borgmo, og siden har de to eid det som da ble til Suburbia.
– Når markedet trenger andre modeller enn modellen til Suburbia, så velger vi heller å avvikle driften med fornøyde kunder og en ryddig prosess. Vi avslutter med stil, legger han til.
Kampanje skriver at Suburbia i fjor bestod av åtte årsverk, men at det nå er bare tre igjen.
Fjorårets byråinntekt landet på 10,6 millioner kroner, men årsresultatet endte på 97 270 kroner.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no