– Det skal bli fantastisk å si farvel til stabile 14 grader og regn, slenge på en sommerkjole og kjenne solen varme opp kropp og sjel. Ikke minst at jeg i år skal få meske meg med italiensk mat, is og vin. Det finnes ikke bedre!, sier Tonje Marie Schreiner.
– Det skal bli fantastisk å si farvel til stabile 14 grader og regn, slenge på en sommerkjole og kjenne solen varme opp kropp og sjel. Ikke minst at jeg i år skal få meske meg med italiensk mat, is og vin. Det finnes ikke bedre!, sier Tonje Marie Schreiner.

☀️Sommerpraten:

Mann bød 1000 kameler for å få gifte seg med Tonje Marie

– Glad han ikke slo til på det!

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer.

I tillegg får vi blant annet høre hva deres mest minneverdige sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det Tonje Marie Schreiner, markedsdirektør Sparebanken Norge og daglig leder Agenda Vestlandet, som svarer i Sommerpraten.

– Hva gleder du deg mest til i sommer? 

– I sommer gleder jeg meg aller mest til å ta en digital detox og å bare være. Ingen møteinnkallinger, ingen tapte anrop som gnager på samvittigheten, bare lange late dager der jeg kan sove til jeg våkner av meg selv og slenge sammen med de jeg er ekstra glad i. Det skal bli fantastisk å si farvel til stabile 14 grader og regn, slenge på en sommerkjole og kjenne solen varme opp kropp og sjel. Ikke minst at jeg i år skal få meske meg med italiensk mat, is og vin. Det finnes ikke bedre! 

– Hva er det rareste eller mest minneverdige du har opplevd på ferie? 

– Det må være at min bror ble tilbudt 1000 kameler for meg, når vi var på ferie i Egypt sammen for mange år siden. Takknemlig for at han ikke slo til på det tilbudet! 

– Hvem i bransjen har imponert deg det siste året? 

– Jeg er veldig imponert over den strategiske og visuelle kraften til Kurppa Hosk, som har utviklet den nye visuelle identiteten til Sparebanken Norge. Jeg opplever at vår ansatte er stolte og tok merkevaren til seg fra første stund. Ellers så, synes jeg det er god kreativ kraft hos flere byråer om dagen og jeg fortsetter å bli imponert over Trigger, som stadig viser at de forstår både hodet og hjertet hos folk. De evner å være strategiske, modige, relevante og samfunnsbevisste, uten å miste gnisten i ideene sine. 

– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år? 

– Filmen fra Oslo Pride har gjort sterkest inntrykk på meg denne våren. Budskapet om trygghet var enkelt, tydelig og rørende, og det løftet virkelig blikket mitt. Vi har alltid støttet Pride på jobben, men for første gang deltok jeg selv i paraden, for å markere at alle skal og må få elske hvem de vil. At noen skal bli nektet den muligheten, gir ingen mening for meg. Jeg synes også den nylige SoMe posten fra Rema på samme tematikk var enkel og helt genial. 

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Vær nysgjerrig, på folk, på samfunn, på hvordan ting virker. Våg å stille spørsmål, og ikke tro at du må ha alle svarene med engang. De som lykkes er ofte de som evner å lytte og lære, ikke bare rope høyest. Jeg tenker det er viktig å være på tilbudssiden, men også å sette egne grenser. Og vær grei. Det slår aldri feil. 

– Du må være med i et realityprogram. Hvilket velger du, og hvorfor?

– Lett! Det må bli Kompani Lauritzen. Jeg synes det virker spennende å bli utfordret fysisk og mentalt. Lagfølelsen som oppstår gjennom å stå i krevende situasjoner sammen virker fint å få oppleve. Ikke minst å komme ut på andre siden, som en bedre versjon av meg selv. Det hadde jeg likt. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS