Torny Hesle på båttur.

#Sommerpraten

– Vi har blitt gode venner med Redningsselskapet

Kreatøren og faren hennes gjør et nytt båtforsøk denne sommeren.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. 

I tillegg får vi blant annet høre hva deres mest minneverdige sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det kreatør og partner i Torny&Ingrid, Torny Hesle, som svarer i Sommerpraten.

– Hva gleder du deg mest til i sommer?

– For meg er den perfekte sommeren som en diger godispose fra svenskegrensa med masse forskjellig, men kan trekke frem noen godbiter jeg setter ekstra høyt: 

  • Fornøyelsesparker med barna; her er jeg blodseriøs og bruker alt for mye tid på research for å finne beste rute og hacks for å unngå kø. DM meg for Dyreparkentips. 
  • Noen dager på familiehytta i Trysilskogen med ostsøll og spekemat må til for ekte sommerfølelse – jeg er jo tross alt halvt trysling.
  • Fine dager på fjorden; pappa og jeg spleiset på ny (brukt) båt i fjor. Målet var å endelig få en båt som fungerte, for den forrige stoppet hver gang man skulle legge til, og det er jo litt upraktisk. Selvsagt har den nye båten også hatt litt trøbbel og vi har blitt gode venner med Redningsselskapet, men pappa mener at alt er på stell nå. Jeg krysser fingra for båtliv med lav puls.

– Hva er det rareste eller mest minneverdige du har opplevd på ferie?

– Jeg er jo typen som gjerne planlegger ferien et år i forveien, så for meg kan spontanitet være ganske magisk (når det fungerer vel å merke – det kan fort bli dyrt og dårlig stress). 

– Men det å pakke bilen, invitere seg selv på hyttebesøk og reise dit man får napp syns jeg alltid blir veldig fint. Eller da jeg i mine unge og frie dager pakket kiteutstyret og dro dit vinden blåste. Spontanitet gir mange bonusminner.

– Hvem i bransjen har imponert deg det siste året?

– Her må jeg trekke frem de ferske gullvinnerne fra Young Lions Media; Angelika og Maja, og sølvvinnerne i Digital, Svein og Jakob. Disse konkurransene er utrolig intense med utelukkende konkurranseinnstilte og skrubbsultne team fra hele verden, og det er sterkt å nå helt til topps! 

– Det viser at vi evner å rekruttere dyktige, unge folk i verdensklasse til bransjen; gi dem plass og ikke drep lysten deres til å fortsette.

– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?

– Alle på kontoret, det vil si både Ingrid og jeg, var enige om at The Grey Swan for Nycoplus av 11:11 var en svært god og lekkert gjennomført kampanje. Fint å se at det kan komme sterke jobber fra ferske, forholdvis små byråer.

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i reklamebransjen?

– Ikke mist trua. Tøffe tider er til tider hverdag, og det er lett å tro at man ikke har det som trengs. Men du er god nok, og gode tider vil også komme. Hilsen en som har vært med på både byrånedleggelse, årlige nedbemanninger og arbeidsledighet under covid. (Og som ved flere anledninger har mistet litt trua før man kommer seg opp igjen. Tips nummer to er derfor å ha en bra makker som er der når det trengs. Takk Ingrid.)

– Du må være med i et realityprogram. Hvilket velger du, og hvorfor?

– Pappa og jeg har faktisk pratet om å melde oss på Sommerhytta. Vi er begge veldig glad i å snekre og bygge ting, men der jeg er AD og en smule visuelt styrt så er pappa en god, gammeldags praktiker. Det hadde trolig blitt litt slitsomt for oss begge. Og kanskje god TV av det?

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS