
Norske Adnuntius skal jobbe med over 300 franske publisister
Annonseteknologiselskapet Adnuntius har inngått en avtale med franske Mediasquare.
– Vi skal sammen bygge et bedre alternativ for kjøp og salg av digitale annonser, og er svært takknemlige over tilliten Mediasquare viser oss ved å ha valgt oss, sier administrerende direktør i Adnuntius, Stian Remåd, i en pressemelding.
Adnuntius har lansert markedsplasser i hele Norden og lover mer effektiv bruk av annonsekronene så vel som økt omsetning til publisistene.
Selskapet lisensierer også teknologien til selskaper som vil skape sitt eget produkt, og nå skal altså franske Mediasquare skape sitt.
– Dette er et kjempespennende prosjekt for oss. Ikke bare spiller det på alle verdiene våre om en mer effektiv måte for annonsører bruke redaktørstyrte medier, men her er faktisk alle publisistene på lag sammen som gir hele prosjektet en helt egen slagkraft, sier Henrik Hernes, produktansvarlig i Adnuntius.
Mediasquare er et selskap som eies av Frankrikes største publisister. De tilbyr alt fra salg og kjøp til teknologi for programmatisk annonsering, og er et sentralt bindeledd mellom kjøpere og selgere i det franske markedet.
Ifølge Remåd har de over 300 publisister med på laget.
Det franske digitale annonsemarkedet har en størrelse på omtrent 10 milliarder USD.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no