Fra venstre: Vegard Bjørtuft (byråleder og partner i Kvikk, Ruben Kleiven (klubbutvikler i NFF Agder, Marcus Mossberg (kreativ strateg og partner i Kvikk, Nicholas Van Eck (Sparebanken Sør) og Elin Hjemdal (klubbutvikler i NFF Agder)

Skal øke rekruttering av kvinner til fotballen i Sør- og Vest-Norge

Det kreative kommunikasjonsbyrået Kvikk har fått i oppdrag å utvikle en kampanje for å styrke fotballens profil blant jenter i Agder og de omkringliggende kretsene i Telemark, deler av Vestfold og sør i Rogaland.

Publisert

Kampanjen skal løfte «Jenter i Skuddet»-satsningen, står det i en pressemelding.

De har som mål å øke rekrutteringen av jenter og kvinner til alle nivåer innen fotballen i Agder – som spillere, dommere, ledere og trenere. 

Statistikken viser at Agder for tiden ligger under landsgjennomsnittet når det gjelder kvinners deltakelse i sporten.

– Vi er utrolig stolte over å få muligheten til å jobbe med et så meningsfullt prosjekt som Jenter i Skuddet. Denne satsingen fortjener all den oppmerksomheten og støtten den kan få, og vi er sikre på at vi med en kreativ og strategisk kampanje kan bidra til å øke engasjementet og rekrutteringen i Agder og omegn, sier Vegard Bjørtuft, byråleder i Kvikk.

Prosjektet «Jenter i Skuddet» har nylig mottatt støtte fra Sørfondet til Sparebanken Sør på hele 19 millioner kroner over en periode på tre år, noe som gir et solid fundament for satsingen. 

Som en del av kampanjen vil også South Coast Creatives produsere en podkast for å nå ut til målgruppen på en engasjerende måte.

– Vi er svært glade for å ha med oss Kvikk på laget i dette prosjektet. Deres kreative kompetanse og strategiske innsikt kommer godt med når vi skal nå våre mål om å få flere jenter og kvinner med i fotballen i Agder, sier Elin Hjemdal, klubbutvikler i NFF Agder.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS