
Gjentar suksessen med digital kunstutstilling på Aker Brygge
Håper på stor respons.
Den 3. april fra kl. 16.00 til midnatt forvandles Aker Brygge til et utendørs kunstgalleri.
I dette tidsrommet byttes reklamen på 27 skjermer ut med nyskapende arbeider innen animasjon, 3D, 2D, Motion Graphics, Stop Motion og Code Motion.
Det meder JCDecaux i en pressemelding.
I 2023 ble utstillingen realisert for første gang. Deltakelsen og responsen fra publikum var så god at selskapet har valgt å gjenta suksessen.
Sist ble arrangementet gjennomført på en søndag, men i år har de valgt å gjennomføre arrangementet på ettermiddag og kveldstid på en torsdag, når svært mange beveger seg til og fra de ulike tilbudene på Aker Brygge.
– i er glade for å kunne tilby disse skjermene til kreative talenter som ønsker å vise frem sine arbeider. Out of Office gir kunstnere og designere en unik mulighet til å uttrykke seg, eksperimentere og dele inspirasjon med et bredt publikum. Vi håper dette vil bidra til å inspirere og tenke nytt, sier Jo-Øystein Slinde i JCDecaux.
Enten du er forbipasserende eller fastboende, vil Out of Office-utstillingen bringe noe annerledes og spennende til Aker Brygge denne kvelden. Publikum vil få oppleve hvordan skjermene lyser opp med digital kunst, kreativitet og innovasjon.
– Vi har allerede mottatt bidrag fra en rekke internasjonalt anerkjente kunstnere og designere, men fremfor alt ønsker vi å fremme det kreative miljøet i Norge. Vi oppfordrer derfor norske utøvere til å sende inn sine bidrag til utstillingen, sier Rickard Lawson i Uppercase.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no