Aller Media samler kommersiell virksomhet i Norden
Fra 1. oktober får Aller Media en ny nordisk kommersiell organisasjon med tre forretningsområder. Et helt nytt satsingsfelt innen retail media skal bidra til økt annonsesalg for kunder.
Etter halvannet år med nordisk organisasjonsstruktur tar Aller Media neste steg. Med virkning fra 1. oktober samles den kommersielle virksomheten i én felles organisasjon på tvers av Norden.
Samtidig lanseres et nytt forretningsområde, Nordic Retail Media Business Revenue, som skal hjelpe virksomheter å utnytte muligheter innen annonsesalg – blant annet på egne plattformer som nyhetsbrev, print og reklameskjermer. Piloten starter i Finland, med ambisjon om å rulles ut i hele Norden.
– Vi har allerede sett hvor mye kraft som ligger i vårt nordiske samarbeid. Nå legger vi til rette for å vokse sammen og bruke vår samlede styrke fullt ut, samt å kunne fokusere på å utvikle nye forretningsområder. Dette er et viktig steg for å styrke vår posisjon i markedet og skape enda mer verdi for kundene våre, sier Bente Klemetsdal, EVP & Chief Commercial Officer i Aller Media, i en pressemelding.
Den nye strukturen organiseres i tre nordiske forretningsområder:
-
Nordic Business Revenue Growth & Partnership, ledet av Sara Forssberg
-
Nordic Consumer Revenue & Growth, ledet av Maria Dabelsteen Jensen
-
Nordic Retail Media Business Revenue, ledet av Hannaleena Koskinen
I tillegg etableres felles nordiske støtteenheter innen adtech, innsikt, forretningsutvikling og rapportering.
Med omleggingen får også flere nøkkelpersoner nye roller. Martin Meiner får ansvaret for Adtech & Optimization, og vil lede arbeidet med å utvikle teknologiske løsninger som styrker Aller Medias kommersielle kraft.
Anna Jonzén tar rollen som leder for Business Development, med ansvar for å identifisere og realisere nye vekstmuligheter på tvers av markedene.
– Med denne strukturen samler vi kompetanse og ressurser på en måte som gjør oss mer relevante og effektive – både internt og overfor våre kunder. Det handler om å skape tydelighet, samhandlingskraft og langsiktig vekst, sier Klemetsdal.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no