Trygve og Ole Henrik kan vinne internasjonal hederspris
– Det er lov å håpe at alle gode ting er to.
Onsdag kom shortlist til Content marketing awards (CMA) ut, og som vanlig herjer Geelmuyden Kiese listene med hele 15 shortlist-plasseringer. Men ikke nok med det, deres kreative leder Ole Henrik Stubberud og hans makker Trygve Tønnessen er nominert til Content Person of the year.
– Det er jo stas, selvfølgelig. Men man vil jo egentlig dytte jobbene sine foran seg. Men det er hyggelig å bli anerkjent for at vi har bidratt godt i den konkurransen gjennom flere år, sier Tønnessen til KOM24.
Kjempebonus
Byrået har stukket av med 19 gull i konkurransen de siste fire årene, i tillegg til en rekke sølv og bronse.
Tønnessen sier de ikke går inn med superforhåpninger.
– Det er veldig stas å bli nominert, så får det være en kjempebonus om det skulle føre til noe mer. Det er jo normalt sett byråledere og industribyggere som vinner slike priser, så det kan vel hende at to kreatører fra det kalde nord veies for lett, sier han.
De to andre nominerte er Peter Klomp fra UEFA og Katharina Pope fra Media24.
Tønnessen og Stubberud har jobbet sammen siden 2017, da sistnevnte kom til Geelmuyden Kiese. Tønnessen beskriver dem som at de nå nærmest er som et gammelt ektepar å regne.
– Vi hadde ikke klart å jobbe så godt sammen om ikke fant en måte det fungerte godt på. Etterhvert har vi måttet finne en annen flyt og justere måten vi arbeider, siden Ole Henrik jo er kreativ leder for hele huset. Også er det morsomt å se at man får det til på de internasjonale jobbene også. Det har vi jobbet mer på det siste året, sier han.
Han sier de utfyller hverandre godt ved at Stubberud er Art director i bånn og han selv er tekstforfatter.
Krysser fingrene
– Det er en kanskje en gammel inndeling, men jeg tror uansett vi har funnet en dynamikk som funker gjennom hele prosessen. Vi er enige om hva vi mener er en god idé og vi gjenkjenner det forhåpentligvis kjappere og kjappere, så vi kan bruke tiden godt og ta ut jobbene på en god måte, sier han.
De 15 shortlistene de har, er fordelt på fire ulike jobber. De har jobbet sammen på tre av dem, mens Stubberud også har vært involvert i jobben til Stockholm Film Festival, som og var på shortlist i Cannes i sommer.
– Man begynner å håpe når shortlist nærmer seg, når man vet at man har fått så god uttelling før. Jeg krysser fingrene for at det vedvarer, sier han.
– Kunne ikke vært mer fornøyde
Men det er ikke bare Geelmuyden Kiese som har sikret seg shortlist-plasser i årets CMA.
Schibsted Partnerstudio har seks jobber på shortlist, Nucleus fire og Anorak en jobb.
– Vi kunne ikke vært mer fornøyde med fire av fire nominasjoner i CMA – for to jobber som vi er skikkelig stolte av. Det er alltid gøy å måle krefter internasjonalt – nå krysser vi fingrene for metall, sier Nucleus-sjef Anette Jamtvedt.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no