Slik ser det ut på Oslo S nå.

Bauer Media Outdoor skaper sydenstemning midt i Oslo

Med en sommer som går mot slutten, prøver Viaplay og Bauer Media Outdoor å sørge for at feriefølelsen skal vare litt lenger.

Publisert

I forbindelse med lanseringen av den nye sesongen av Charterfeber ønsket Viaplay å øke kjennskapen til serien og engasjere publikum gjennom en kreativ kampanje med en installasjon som gir folk et uventet pusterom og en smak av Syden.

– Vi ønsker å bidra til økt nysgjerrighet og seerglede – både hos eksisterende abonnenter og potensielt nye kunder. Kort sagt ønsker vi å levere en kreativ, synlig og underholdende kampanje som vekker oppmerksomhet og bygger forventning til den kommende sesongen, sier Camilla Lien, Brand & Campaign Marketing Manager i Viaplay, i en pressemelding.

På Jernbarnetorget møter forbipasserende en seks meter høy palme, strandstoler, boards og lydeffekter.

– Ved å plassere en strandsetting der folk minst forventer det, skaper vi et øyeblikk som fanger oppmerksomheten, vekker glede og engasjerer. Charterfeber-installasjonen blir husket – ikke bare som reklame, men som en opplevelse, sier Isabel Davis Brodtkorb, kreativ leder i Bauer Media Outdoor.

Målet med kampanjen er å treffe en bred målgruppe med mennesker som engasjerer seg i kampanjen gjennom bilder, film og deling.

– Palme-installasjonen skapte oppmerksomhet allerede under montering. Det tok bare et halvt minutt etter at vi var ferdige før noen satte seg ned for å ta bilder. Slike spontane øyeblikk viser at vi har truffet med ideen, og det er både inspirerende og gøy å se, sier Lien.

Det er for tidlig å konkludere med endelige resultater.

– Responsen så langt har vært svært positiv, både internt og eksternt. Samarbeidet med BMO har vært en svært god opplevelse og vi har blitt inkludert i hele prosessen, noe som gir trygghet og et best mulig sluttresultat.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS