Petter Northug mener denne innspillingen er noe av det mest slitsomme han har gjort.
Petter Northug mener denne innspillingen er noe av det mest slitsomme han har gjort.

Petter Northug er tilbake som BBQ-konge

Burger King med ny kampanje.

Publisert

Burger King og Petter Northug våkner opp igjen fra VM-dvalen med en ny kampanje for sommerens Northug-nyhet: «Northugs BBQ Gourmet». 

Det melder Burger King i en pressemelding.

I kampanjen får vi et innblikk i hva Northug drømmer om når han har fri. Hva skjer når langrennskongen endelig får tid til å slappe av? Vi snakker Baywatch, bestemødre og burger.

– Jeg har vært gjennom mange harde økter opp gjennom årene, men dette er kanskje det mest slitsomme jeg har gjort. Å nyte, late seg og spise min nye BBQ-burger på solsenga krever sitt, sier Petter Northug, i pressemeldingen.

Reklamefilmen er spilt inn på Mallorcas og både hyller og parodierer sommerklisjeene – samtidig som den introduserer Northugs nye BBQ-burger.

Kampanjen går live på TV, utendørs og i sosiale medier denne uken, og skal gå over sommeren.

Og det hele gikk fort. Pitchet bare timer etter at briefen kom, med én uke til ferdig levering. 

– At Petter allerede befant seg på Mallorca, kombinert med en fryktløs kunde og masse passion, gjorde det mulig å gjennomføre kampanjen med full kraft – på ekstremt kort tid. Dette beviser at selv små byråer kan svinge seg rundt og få til mye, sier Vegard Arntsen, daglig leder i Passion.

– Vi ønsker å være en merkevare som skiller seg ut fra andre. Det lyktes vi med i «Veien til VM»-kampanjen, og vi ønsket å spille videre på det fryktløse sponsoratet mellom Burger King og Northug i lanseringen av vår nye burger, «Northugs BBQ Gourmet», sier Stein Leidland, markedssjef i Burger King Norge.

Kampanjen er utviklet av Passion Marketing Agency, som har stått bak det kreative konseptet og gjennomføringen. Kongsøre Productions står bak produksjonen av filmene. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS