Bakerst fra venstre: Gustave Moe, Julian Villanueva. Midten fra venstre: Bendik Sømoen, Elisabeth Haugen Jensen, Iben Skou-Stene. Foran fra venstre: Julia My Poppe, Erica Jensen (hovedleder), Vea Dhanya Hill og Vårin Maria Haugbro.

Her er det nye Gullkalven-teamet: – Håper flere vil støtte oss

Årets utgave av Gullkalven nærmer seg.

Publisert

Teamet i år består av Gustave Moe, Julian Villanueva, Bendik Sømoen, Elisabeth Haugen Jensen, Iben Skou-Stene, Julia My Poppe, Erica Jensen (hovedleder), Vea Dhanya Hill og Vårin Maria Haugbro.

– Det har gått veldig fint å ta over ansvaret for Gullkalven. Vi fikk en liten innføring fra fjorårets team om hvordan de hadde planlagt konkurransen og arrangementet før vi satt i gang på egen hånd. Vi har helt frie rammer om hvordan vi planlegger arrangementet i forhold til konsept , dato, kategorier, osv men det har selvfølgelig vært veldig nyttig å få med seg all læringen fra tidligere år, skriver Gustave Moe i en e-post til KOM24.

Videre skriver han at de er flere som er med på planleggingen i år enn tidligere, og at de har delt opp slik at folk får ulike ansvarsområder.

Fjorårets arrangement ble gjennomført, men i oppladningen til prisutdelingen hadde de problemer med å få inn nok penger.

– Arrangementet har slitt litt med finansieringen de siste årene. Hvordan er situasjonen nå?

– Vi jobber fortstatt aktivt med finansieringen. Vi har allerede fått med et par aktører på laget, men fortsetter å sende ut e-poster og ringer til alle mulige sponsorer. Samtidig har vi også fått noen avslag, blant annet fordi enkelte bedrifter dessverre ikke har midler til å delta i år.

De har så langt fått støtte fra byråene Morgenstern, Publicis og Anti.

– Vi håper på at enda flere har lyst å støtte oss for at vi skal kunne organisere et minneverdig arrangement.

– Hvor viktig mener dere at Gullkalven er for reklamebransjen?

– Vi mener at Gullkalven både er viktig og verdifull for reklamebransjen. Det gir en gyllen mulighet til å bli kjent med studenter og potensielt fremtidige ansatte. Samtidig får bransjen et unikt innblikk i hvordan den nye generasjonen tenker, jobber og løser kreative utfordringer. Dette er med på å holde bransjen frisk, relevant og i utvikling.

Årets Gullkalven foregår på Himmel i Oslo, tirsdag 27 mai.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS