– I kampanjen skal vi rett og slett gi Oslofjord´n litt love. Vi skal skape nysgjerrighet og engasjement rundt fjorden. Vi skal feire fjorden. Gi den en stemme, skriver de i en pressemelding.
– I kampanjen skal vi rett og slett gi Oslofjord´n litt love. Vi skal skape nysgjerrighet og engasjement rundt fjorden. Vi skal feire fjorden. Gi den en stemme, skriver de i en pressemelding.

Ny kampanje skal gi Oslofjord´n litt love

Slik prøver Horten å skaffe seg mer oppmerksomhet. 

Publisert

Høsten 2023 sendte Horten kommune en stillingsannonse ut i verdensrommet for å lete etter teknologer til byens teknologibedrifter.

Den kampanjen gikk så bra at de stakk av med to sølv I Content Marketing Awards i januar i kategoriene: «Best use of innovative technology» og «Best use of digital PR»

Nå er kommunen på gang igjen med en ny kampanje, kalt HortenLove Fjord´n. 

Dette er en en kampanje hvor de skal feire Oslofjorden. 

– Det skylder vi den for den er grunnen til at vi har det så godt her i Horten, skriver Marte Amalie Jonsrud Kaardahl i en pressemelding.

Kaardahl er kreatør i Horten kommune og har mest fokus på HortenLove som er markedsføringskanalen deres. Det fungerer som et slags lite, internt mini-byrå i kommunen som jobber for å øke kjennskapen og bygge merkevaren Horten. 

I kampanjen skal de rett og slett gi Oslofjord´n litt love og skal skape nysgjerrighet og engasjement rundt fjorden. 

I kampanjen drar de fram at fjorden ikke bare er deilig å ha for folk som elsker å bade, men masse av næringslivet deres er også til på grunn av tilgangen på fjorden. Blant annet går verdens første batteridrevne sjødroner som frakter varer mellom Horten og Moss.

– Vi skal feire fjorden. Gi den en stemme.Og det faktisk ganske så bokstavelig talt; Ved hjelp av undervannsteknologi produsert i Horten holder vi på å lage verdens første hit komponert av en fjord. På bakgrunn av kartlegging av havbunnen mellom Horten og Moss er Benik Baksaas nesten i mål med en superkul hit, skriver hun. 

De har også Norges Første lavfjellshotell kun 2 meter over havet. I juli blir også hotellet overtatt av Kaptein Rødskjegg og sjørøverne, som er havets beskyttere. De er opptatt av å ta vare på Oslofjorden. 

– Uten sjø er de bare røvere og det vil de absolutt ikke være. Det blir mange aktiviteteter hvor hele byen er med med sjørøverflagg, gode kupp i butikker og serveringssteder, skattejakt, muligheter til å gå planken og masse annen knask. Håper på å trekke barnefamilier til en ny, spennede og gøyal destinasjon ved Vestfoldkysten, sier hun.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS