Foto: fv: Silje Haukaas, Havva Kara, Rikke Hatlo, Sunniva Reitan, Adrian Wollum Hansen
Foto: fv: Silje Haukaas, Havva Kara, Rikke Hatlo, Sunniva Reitan, Adrian Wollum Hansen

Everland videreutvikler merkevaren for Innom-butikker

– Vi ønsket å skape en merkevare som føles autentisk for livet i bykjernen.

Publisert

22. mai åpnet Innom sin andre butikk i Bjørvika i Oslo, etter tre års pilotdrift på Birkelunden.

Everland har hjulpet Innom med å analysere erfaringene fra pilotbutikken og videreutviklet strategien og profilen for satsingen i bysentrum. Oppdraget resulterte i kundeløftet «Ditt lokale kjøleskap», som reflekterer hvordan Innom ønsker å tilby en enkel, inspirerende og hyggelig handleopplevelse til de som lever det spontane livet i bykjernen. 

– Vi ønsket å skape en merkevare som føles autentisk for livet i bykjernen, ikke bare en sentrumsversjon av noe som allerede finnes. Samarbeidet med Everland har hjulpet oss å tydeliggjøre hvem vi er og hvorfor vi eksisterer, sier Sunniva Reitan, konsepteier til Innom. 

Arbeidet har resultert i en merkevare som skiller seg markant fra etablerte aktører gjennom fokus på spontanitet, lokal tilpasning og mer bærekraftige valg. Hver Innom-butikk tilpasses sitt nabolag.

– Det har vært inspirerende å jobbe med et konsept som er noe nytt og annerledes enn en tradisjonell dagligvarehandel. Innom er ikke bare enda en butikkjede – det er et svar på hvordan folk i bykjernen faktisk lever og handler, sier Christian Halsted, Chief Strategy Officer og Partner i Everland. 

Innom planlegger å åpne ytterligere tre butikker innen sommeren 2026, alle i bysentrumsnære lokaler i Oslo og Trondheim.

Everland og Reitan Retail har samarbeidet om strategi og design i flere år. Blant annet har Everland ryddet opp i hele porteføljen til REMA 1000’s egne merkevarer, som har resultert i markedets best likte egne merker.

– Strategi handler om harde valg, og vi har etablert et samarbeid der vi sikrer at handlingene er et resultat av en visjon – ikke bare en fiks idé. Merkevaren skal utvikles med intensjon og tålmodighet, og vi begynner å se sterke resultater av det gode arbeidet, slutter Christian Halsted. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS