Fra venstre: Daglig leder, eier og gründer, Kristin Madsen, Elise Tjemsland, ny ansatt som digital markedsfører, og Cecilie Våge, Fagleder PR og kommunikasjon, samt ny medeier.

Slik går det med Mverdi ett år etter oppstarten

– Føler at vi er i takt med planen, sier Kristin Madsen i Mverdi.

Publisert Sist oppdatert

Det er nå litt over ett år siden konsulentselskapet Mverdi ble dannet, da de spant ut av Markedssjefenes avdeling i Stavanger.

Nå viser regnskapet for fjoråret at de endte på 5 708 371 kroner i byråinntekt. Årsresultatet etter skatt var på 501 809 kroner.

– Vi skal klare å slå det i år, og ligger godt an så langt. De første månedene av 2025 var ikke fullt så gode. Året startet litt treigt, kanskje på grunn av politisk uro, krig og ustabil økonomi. Han som styrer over dammen har sikker en stor påvirkning og gjør alle litt usikre og ventende. Men etter påske har det virkelig tatt seg opp, sier Kristin Madsen til KOM24.

Hun er daglig leder i selskapet, som primært driver med konsulentutleie av markedsførere og kommunikasjonsressuser. 

Flere ansatte

Til høsten blir de sju ansatte, opplyser Madsen. Nylig fikk de inn Elise Tjemsland, som kom fra reklamebyrået Vecora. Hun har også jobbet med digital markedsføring i selskapet Cognizant i Dublin.

– Elise er ung, men har mye erfaring innenfor betalt og organisk synlighet. Det er også et felt der man må holde seg oppdatert hele tiden, fordi det skjer så mye. Hun er ansatt som performance spesialist hos oss, sier Madsen.

– For ett år siden sa du at dere ville vokse, men på en kontrollert måte. Hvordan er situasjonen nå?

– Jeg føler at vi er i takt med den planen. Et godt knippe kunder og store oppdrag, og vi jobber hardt for å leve opp til navnet vårt. Vi ønsker å gi merverdi til våre kunder på andre områder enn bare leveranser, og er tro til vår strategi om at vi ikke skal samarbeide med «alle». Vi ønsker kunder som kan tilføre våre eksisterende kunder merverdi i form av synergier, samarbeid eller som kan åpne dører for hverandre. Vi velger derfor kunder som vi tror vil passe sammen. Samarbeid åpner mange dører, sier Madsen.

Elise Tjemsland skriver i en e-post at hun får muligheten til å jobbe tett på kundene til Meverdi, både strategisk og operativt.

– Jeg trigges av å få jobbe tett på kundene og skape verdi. I Mverdi får jeg bli med på akkurat dette, samtidig som jeg får utviklet meg videre sammen med utrolig dyktige folk, skriver Tjemsland.

B2B-kunder

Kontoret deres ligger i Sandnes. Én av grunnene til at de skilte lag med Markedssjefene var at de ville jobbe mer skreddersydd mot sin region.

I Rogaland og på Vestlandet er det en overvekt av B2B-selskaper, forteller hun.

– Vi jobber klart mest med B2B-kunder. Vi er åpne for andre kunder også, men vi har nok størst erfaring innenfor B2B.

– I fjor sa du og Cecilie Våge at dere hadde en «mastergrad i motgang». Har dere fått bruk for dette i Mverdi så langt?

– Nei, vi har ikke opplevd så veldig mye motgang. Som nevnt var det litt vanskeligere på starten av året, men det har vi kommet oss over nå.

Mverdi har blant annet kunder som Altibox, Total Betong, Beyonder, Bjørnson, Organisasjonspsykologene og Compendia.

– Hvordan opplever dere konkurransesituasjonen i deres område?

– Vi ser at det dukker opp flere konkurrenter i Stavanger-området som driver med samme konsept som oss, men det er nok oppdrag og av spennende selskaper å ta av. Det viktige er å skille seg ut fra mengden og være tydelig på hva vi leverer og hvem vi er. Samtidig er det slik at selv om vi er konkurrenter, heier vi på hverandre. Regionen er ikke så stor, og alle kjenner litt alle, i vår bransje.

– Den siste tiden har vi inngått partnerskap med Solid Media, Rocket og Motivation Branding fra Oslo, som er aktører som vi vet er gode på sine områder, legger Madsen til.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS