Kristin Bærland, Nils-Henrik Holmen, Roger Andersen (alle RN Nordic) og Eirik Fjellaksel (Good Morning)
Kristin Bærland, Nils-Henrik Holmen, Roger Andersen (alle RN Nordic) og Eirik Fjellaksel (Good Morning)

Renault med digitalt løft: 35 nettsider og nytt leadssystem lansert på rekordtid

På bare fire måneder har RN Nordic, den nye Renault-importøren, fått på plass en komplett digital plattform – inkludert ny renault.no og hele 34 forhandlersider, samt et skreddersydd system for effektiv leadshåndtering.

Publisert

Det melder selskapet i en pressemelding.

Da RN Nordic overtok importøransvaret etter Motor Gruppen, manglet de digitale verktøyene for å kapre norske bilkunder og sikre at alle forhandlere enkelt kunne følge opp leads. 

Løsningen ble levert av det digitalbyrået Good Morning, som på kort tid har designet og utviklet både hovedside og 34 unike forhandlersider – og implementert et leadssystem som gjør det mulig for hver forhandler å følge opp kundehenvendelser hele veien frem til bilsalg.

Lanseringen ble ekstra krevende da den nye Renault 5 skulle lanseres i samme periode, noe som satte både team og tidsplan på prøve.

– Dette har vært utrolig gøy å jobbe med. Vi har virkelig fått testet hvor mye et lite digitalbyrå på fire personer kan levere på kort tid – og vi har hatt en kunde som har vist oss full tillit, sier byråleder Eirik Fjellaksel i Good Morning.

Head of PR & Marketing i RN Nordic, Roger Andersen, er imponert over samarbeidet: 

– Dette har vært et komplekst prosjekt, men med solid prosjektledelse, gode råd og en positiv innstilling fra Good Morning-teamet, kom vi trygt i havn. Vi ser frem til å høste resultatene av det gode arbeidet.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS