Slik så det ut da turneen kom til Oslo.
Slik så det ut da turneen kom til Oslo.

Én bar, tre land – slik lanserte Jean Paul Gaultier ny duft i Norden

Med én spesialbygd mobil kaffebar, samme crew og en felles produksjon, har Jean Paul Gaultier gjennomført en merkevareaktivering i tre nordiske hovedsteder uten å skalere opp kostnadene.

Publisert

Bak kampanjen står Sæther og Retail Factory.

Pop-upen besøkte København, Oslo og Stockholm over tre uker, og tiltrakk seg stor trafikk med en spesialdesignet kaffebar dekorert med elementer fra duftens metalliske emballasje. 

Crew kledd som klassiske Gaultier-sjømenn serverte kaffe med logo i melkeskummet, delte ut samples og skapte engasjement med en «golden ticket»- konkurranse som drev trafikk til nærliggende butikker. 

– Målet vårt var å skape én gjennomført, fysisk aktivering som både engasjerte og bygget merkevare på tvers av tre markeder. At vi kunne gjøre det med én produksjon, ett crew og ett konsept, er både økonomisk smart og gir full kontroll på kvalitet og uttrykk, sier prosjektleder Emma Bonete fra Retail Factory, i en pressemelding.

– Vi er utrolig fornøyde med resultatene og den sterke responsen i alle tre byer, sier Emilie Fredriksen, Nordic Brand Manager hos Sæther. 

Lanseringen, som ble gjennomført i april og mai 2025, hadde som mål å øke kjennskap, bygge merkevaren og drive salg. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS