Mediebyråforeningen lanserer prognose – markedet opp 2 prosent hittil i år Mediebyråforeningen lanserer for første gang en egen prognose for medieomsetningen.
Dentsu-topp forventer fire prosent vekst i reklamemarkedet i 2025 TV er fortsatt en svært attraktiv kanal, men det er blitt svært mye vanskeligere å plassere reklame der.
Reklamemarkedet til værs i vinter – har økt med 270 mill. Påsken flyttet seg til april og vipps ble vinteren mye bedre.
Endelig vekst: Medieinvesteringene opp med snaue 4 prosent Vekst i september. – Men samtidig må vi huske på at september i fjor var en nokså svak måned.
Mediebarometeret viser nedgang i første kvartal – Den totale reklameomsetningen som går via mediebyråer er redusert med 5,4 prosent sammenlignet med samme periode i fjor, sier Camilla Gåre, daglig leder i Mediebyråforeningen.
70 millioner reklamekroner er borte på tre måneder Første kvartal var tungt for norsk reklamebransje.