Skroll, lytt og stem: Slik blir det digitale valgåret «Norske «super PACs», uavhengige «politiske influensere» og en større miks av kanaler enn det vi har sett tidligere. Her er fem trender som vil prege det politiske året i digitale kanaler», skriver Marie Nygaard Sørlien.
Hvor er den norske topplederaktivismen? «Virksomheter og organisasjoner har mye å tjene på at ledere er synlige og engasjerte i sosiale medier. Likevel er det mange som fremdeles vegrer seg fra å logge på og ta plass», skriver Marie Nygaard Sørlien.
Digital valgkamp i Danmark: Kan TikTok og Facebook-annonser flytte makt? «For det er ikke lenger bare valgplakater og TV-debatter som skal overbevise velgerne», skriver Marie Nygaard Sørlien.
«Danmarks Sylvi Listhaug»: Dømt av retten, frikjent av fansen «En av Danmarks mest populære politikere skal i fengsel. Likevel har hun flere tilhengere enn noen gang. Hva kan vi lære av «Danmarks Listhaugs» offensive kommunikasjonsstrategi? Kan Støjberg-saken være starten på en «replatforming»-bølge?»