Pressure etablerer nytt partnerskap
Marie Nygaard Sørlien og Christian A. Schjelderup blir nye eiere i Pressure. Samtidig etablerer byrået et nytt partnerskap.
Pressure ble etablert i 2019 og nå etablerer byrået et helt nytt partnerskap som består av daglig leder Celine Gran, assisterende daglig leder Christian Laland og seniorrådgiverne Marie Nygaard Sørlien og Christian A. Schjelderup.
– Siden oppstarten av Pressure har jeg vært opptatt av at byrået formes av oss som jobber her. Det er hver enkelt som påvirker kvaliteten vi skaper og resultatene vi leverer. Schjelderup og Sørlien er svært dyktige rådgivere som kundene våre setter enormt stor pris på. Det er derfor stor stas at de blir med på eiersiden for å utvikle byrået vårt videre i fellesskap, sier Gran.
Pressure teller i dag 12 ansatte og består av rådgivere med variert bakgrunn fra politikk, organisasjonsliv og medie- og kommunikasjonsbransjen. Byrået er spesialisert på digital politisk påvirkning.
Marie Nygaard Sørlien kom fra kommunikasjonsbransjen i Danmark til Pressure som rådgiver høsten 2021. Nylig har hun returnert til Pressures kontorer igjen etter et opphold som digital kommunikasjonsekspert i SVs stortingsgruppe under valgkampen tidligere i år.
Sørlien leder Pressures arbeid med organisasjoner, og har spesialisert seg på digitale strategier og kampanjer.
– Jeg gleder meg til å oppdatere LinkedIn-profilen min. Det er tross alt der det skjer om dagen. Utover det ser jeg frem til å fortsette og levere gode resultater for kundene våre. Å forstå politikk og kommunikasjon på tvers av kanaler kommer til å bli enda viktigere, og mye vanskeligere, fremover. Og der er Pressure best i bransjen, sier Sørlien.
Den andre ferske partneren, Christian A. Schjelderup, kom også til Pressure i 2021. Da ble han hentet fra rollen som digital rådgiver i Høyres stortingsgruppe.
Schjelderup leder arbeidet med annonsering og distribusjon i Pressure. Det politiske annonsemarkedet er i endring. EU har innført nye reguleringer for politisk reklame, og de store tech-selskapene har svart med å lukke flere av dagens målrettingsmuligheter.
Schjelderup følger utviklingen tett, og tror det kun er snakk om tid før det norske markedet rammes:
– Mange virksomheter som i dag er avhengige av annonsering i Meta og Google for å verve medlemmer, samle inn penger eller få riktig synlighet er fremover nødt til å tenke annerledes.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no