Når de store jager klikk – og de små treffer blink «Tor Arne Sandholt i HS Media snakker varmt om redaktørstyrte medier. Det er bra. Men når pengene skal fordeles, havner de i lomma på de største aktørene. Hva med de små og mellomstore nisjemediene – som faktisk treffer målgruppa midt i hjertet?», skriver Alf Bergin.
Derfor er redaksjonelle medier viktigere enn noensinne «Ikke bare er det ekstra viktig å støtte redaksjonelle medier i den utviklingen vi ser i verden rundt oss i dag. Men redaksjonelle medier er også et riktig i valg i svært mange sammenhenger for å oppnå topp-resultater i markedsføringen av produkter og tjenester», skriver Tor Arne Sandholt i dette innlegget.
Sterk sluttspurt gir optimisme «Første halvår 2024 var tøffere enn forventet. Andre halvår ble langt bedre. Og innsalget for 2025 er svært så godt. Det er godt grunnlag for optimisme i nisje-Norge foran året vi står ovenfor.», skriver Tor Arne Sandholt.
Nisjene styrker seg i nisjelandet Norge er i seg selv et nisjeland i verdensmålestokk. Når det gjelder medier og medieutvikling, kan vi allerede nå slå fast at første halvår 2021 har vist stor fremgang for nisjemedienes del. I alle fall for mange.