
Fabel og Kvikk skal skape en ny merkevareidentitet for Fishbones
Reklamebyrået Fabel og Kommunikasjonsbyrået Kvikk kom seirende ut av anbudsrunden for merkevarebygging av brønnstimuleringsselskapet Fishbones fra Stavanger.
Målet med prosjektet er å tydeliggjøre Fishbones sitt tilbud for aktører i energisektoren, både på norsk sokkel og internasjonalt, samt det globale geotermiske markedet, står det i en pressemelding.
Selskapene Fabel og Kvikk har hatt et samarbeid gjennom flere år, og de to byråene jobber allerede sammen med en rekke kunder og prosjekter.
– Fishbones er et norsk teknologi-eventyr av dimensjoner, og det er utrolig spennende å få jobbe med et selskap som har oppnådd så mye de siste årene. Og sammen med Kvikk er jeg trygg på at vi vil skape en slagkraftig merkevare som speiler Fishbones sin unike posisjon og produkt, sier byråleder i Fabel, Nils-Petter Wedege.
Vegard Bjørtuft, byråleder i Kvikk, understreker verdien av partnerskapet:
– Vårt tette samarbeid med Fabel gir oss en unik mulighet til å kombinere strategisk innsikt med solid gjennomføringskraft. Vi kjenner hverandres styrker godt, og det gjør at vi kan levere enda bedre resultater for kundene våre, slik som i dette viktige prosjektet for Fishbones.
Jobben ble tildelt Fabel og Kvikk etter en grundig anbudsprosess der flere byråer var involvert. Janne Freuchen Halvorsen, Sr. Marketing and Communications Manager i Fishbones, sier følgende om valget:
– Innsikten og kreativiteten hos teamet Fabel og Kvikk imponerte oss under anbudsprosessen – og vi er nå i tidlig fase av prosjektet. Dette samarbeidet vil hjelpe oss med å kommunisere vår unike posisjon og styrke vår merkevare i et globalt marked. Vi ser frem til å få en ny, skarp merkevare som står i stil til selskapet og dets vekstambisjoner.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no