Tonje Ødegaard Gammelsrud er på plass som merkevaresjef i Hennig-Olsen Is.

Tar over som merkevaresjef i Hennig-Olsen Is

«Selveste essensen av Sørlandet» fristet mer enn nok. Nå tar Tonje Ødegaard Gammelsrud fatt på et vikariat som merkevaresjef i Hennig-Olsen Is.

Publisert

Da familien bestemte seg for å flytte til Kristiansand, begynte Tonje Ødegaard Gammelsrud å se etter nye jobbmuligheter i regionen. Da Hennig-Olsen Is trengte en merkevaresjef, var valget enkelt.

– Da muligheten for å jobbe med selveste essensen av Sørlandet meldte seg, så spilte det i grunn ingen rolle at det er et vikariat. Jeg er selv østlending, men tatt i betraktning den tydelige identiteten som sitter i veggene her, så regner jeg med å snakke flytende sørlandsk etter noen uker i ny jobb, sier hun til KOM24.

Gammelsrud kommer fra rollen som E-commerce Manager i Farmasiet, der hun blant annet hadde ansvar for innhold, SEO og kampanjeadministrasjon. Overgangen beskriver hun som stor. 

– Det er jo utvilsomt en overgang fra Farmasiet, som er en ung utfordrer i apotekmarkedet, til Hennig-Olsen, som er en over 100 år gammel, veletablert familiebedrift, sier hun.

Hun peker på at begge er sterke merkevarer, men med svært ulike bruksområder og assosiasjoner.

– Netthandel og dagligvarehandel er forskjellige på mange måter, men de har helt klart også mange likheter. Det er en meget dyktig gjeng jeg skal jobbe sammen med, og jeg tror bare det er en fordel at ikke alle har den samme bakgrunnen.

I Hennig-Olsen tar Gammelsrud over for Berit Fidjeland, som går ut i foreldrepermisjon. Vikariatet varer ut 2026.

– Jeg tar med meg erfaring fra mange ulike ansvarsområder, evnen til å omstille meg raskt og en innstilling til at arbeidslivet bør betraktes litt mer som en dugnad – ingen er ferdige før alle er ferdige.

Hun forteller at hun allerede har blitt godt tatt imot av kollegene i Kristiansand.

– Jeg gleder meg stort til å jobbe videre med en veldig spennende og ikke minst digg portefølje, avslutter Gammelsrud. 

Powered by Labrador CMS