Promoterer norskekysten midt på Times Square
Havila Kystruten er i disse dager godt synlige midt på Times Square i New York med en stor reklamekampanje for sine reiser langs norskekysten.
Som det nyeste innslaget på den klassiske kystruten Bergen – Kirkenes – Bergen har Havila Kystruten blitt godt mottatt.
Men å bygge merkevare som et nyoppstartet selskap gjøres ikke over natten, og selskapet har hatt som ambisjon å ta større markedsandeler blant annet i USA. Siden 2022 har antallet gjester fra USA økt fra 8 prosent av kundemassen til godt over 20 prosent, men det stopper ikke der.
– Vi ser hele tiden på løsninger for å øke kjennskapen til vårt produkt, og har brukt mye tid og ressurser på digital markedsføring i tillegg til merkevarekampanjen vår «Enter the Northern Calm», hvor vi lanserte verdens første støyvarsling, sier markedsdirektør Mette Øyen i Havila Kystruten, i en pressemelding.
Det siste stuntet fra selskapet er store digitale annonser midt på Times Square i New York.
– Vi fikk et tilbud som var for godt til å si nei til, og kastet oss rundt og produserte opp materiell som passet de flatene. Nå er vi synlige døgnet rundt midt på Times Square, og ser allerede på trafikken på nettsidene våre at dette stuntet har en effekt, sier Øyen.
– Dette er selvfølgelig en meget god reklameplass for oss, samtidig som du får norgesreklame med på kjøpet, avslutter hun.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no