MFU feller fire butikker for markedsføring rettet mot barn Lekia, Yes Vi Leker og Extra Leker brøt retningslinjene – Sagene Torg delvis felt.
Derfor er redaksjonelle medier viktigere enn noensinne «Ikke bare er det ekstra viktig å støtte redaksjonelle medier i den utviklingen vi ser i verden rundt oss i dag. Men redaksjonelle medier er også et riktig i valg i svært mange sammenhenger for å oppnå topp-resultater i markedsføringen av produkter og tjenester», skriver Tor Arne Sandholt i dette innlegget.
SNAFU: Situation normal, all fucked up «Dessverre ikke en upresis beskrivelse gitt dagens usikkerhet, og uforutsigbarhet knyttet til geopolitikk, miljø, handel og generell økonomi», skriver Jan Morten Drange i ANFO i dette innlegget.
– 9 av 10 av disse KI-annonsene er ren søppel OpenAIs nye bildegenerator vekker både begeistring og bekymring i bransjen. – Skrekkblandet fryd er kanskje dekkende, sier kreativ leder Anders Muurman Holm i Morgenstern.
Dette er vinnerne av Performance Awards 2025 Performance Awards hedrer årets beste prestasjoner – og i år satte konkurransen rekord med hele 87 innsendte bidrag.
Tar kampen om UGC-markedet: – Vi vil være en gamechanger Ambisjonen er klar: Å gjøre Edith Agency til det naturlige førstevalget for merkevarer som vil lykkes med UGC i Norge.
SATS anklages for villedende markedsføring Treningsformen Reformer Pilates trender i sosiale medier. Nå mener flere at SATS markedsfører det nye tilbudet på en villedende måte. Treningskjeden avviser kritikken.
– Bryter loven Nettbutikker som bruker Googles prisverktøy bryter markedsføringsloven, ifølge Forbrukertilsynet.
Vipps vil bruke kjøpshistorikken din til å målrette reklame – Forbrukerrådet reagerer Vipps ønsker å bruke kundenes kvitteringer og kjøpshistorikk til å målrette reklame. Forbrukerrådet mener dette bryter personopplysningsloven og at Vipps manipulerer brukerne til å gi samtykke.
Etterlyser strengere regler for tannkrem-markedsføring: – Kan være skadelig TikTok-tannlege Petter Gjessing Johnsen mener alle som reklamerer for hvitere tenner på tannkrem-tuben bør bli pålagt strengere rammer.
Hvorfor lykkes noen B2B-bedrifter, mens andre stagnerer? «Hva skiller egentlig vinnerne fra dem som aldri når toppen?», spør Ashkan Parvizian i dette innlegget.
Rema 1000 med åpent stikk til konkurrentene: – Kom igjen, kopier oss! Rema 1000 ber konkurrentene følge etter på saktevoksende kylling. Responsen er heller laber.
NoA henter to bransjeprofiler til styret NoA henter inn Aina Lemoen Lunde og Pernilla Wikman til styret.