Fra venstre: Teamleder Mette Karlsrud Stene, visuell innholdsprodusent Hermann Borgstrøm, visuell innholdsprodusent Heidi Klokk og designer Ylva Vethe.

Schibsted Partnerstudio i toppen på gjev liste: – Ganske svær greie

Norske Schibsted Partnerstudio er på andreplass på Lovie Awards sin internasjonale liste over de beste produksjonsselskapene.

Publisert

– Lovie Awards er en ganske svær, London-basert greie. De mener altså at vi er i toppsjiktet i Europa når det gjelder produksjon av innhold.

Det sier Svein Arne Haavik til KOM24. Innholdssjefen i Schibsted Partnerstudio er på ferie, og ble svært overrasket da han så rangeringen fra Lovie Awards.

Den viser at Schibsted Partnerstudio er nummer to på en liste med åtte andre aktører, kun slått av nederlandske Monks. Ellers på listen finner vi en drøss med britiske aktører.

– Vi har ni ulike prosjekter som Lovie Awards har vurdert som bra nok til å havne på denne listen, sier Haavik.

Var i London

Før sommeren reiste et team fra Schibsted Partnerstudio til London, der de var på shortlist i sju ulike kategorier.

Kampanjen «Takeoff», som de lagde for flyselskapet Norwegian, vant bronse i kategorien «Branded Content/Entertainment, TV & Movie». Samme kampanje vant også publikumsprisen i samme kategori.

Det ble i alt sendt inn 1 200 bidrag fra 35 forskjellige land til årets prisutdeling. I Lovie Awards anerkjennes «fremragende europeisk internettekspertise innen kultur, teknologi og næringsliv».

– Dette er viktig for oss av flere grunner. Det ene er at de som har jobbet med kampanjen får reise på tur, og at de etterpå får høre fra kundene vi jobber med at de setter pris på at de leverer noe som blir internasjonalt anerkjent, sier Haavik.

«Takeoff»-kampanjen konkurrerte mot bidrag fra blant annet England, Frankrike, Tyskland, Spania, Italia, Sverige og Nederland. Finalistene ble valgt ut av International Academy of Digital Arts & Sciences (IADAS).

– Langt fremme

Haavik synes det er ekstra morsomt at de skiller seg fra de andre på listen fordi de kommer fra et så lite land som Norge.

– Det er viktig for oss å delta på disse store internasjonale kåringene, fordi vi får testet oss opp mot andre internasjonale aktører. Dette viser at vi er der vi skal være når det gjelder det å levere kvalitet.

– Ikke minst er det veldig gøy fordi vi satser så mye på video. Det har blitt en stadig viktigere del av vårt tilbud til kundene, sier han.

Han mener norske aktører henger med i utviklingen på området.

– Det gjelder ikke bare oss, men også for eksempel Amedia. Jeg opplever at medieproduksjonen i Norge ligger langt fremme. Det lages mye bra innhold, og jeg tror det henger sammen med at mediene i Norge står sterkere enn i mange andre land. Vi tjener også penger på det vi gjør, som igjen fører til at vi kan lage bra innhold.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS