Juryen til Medieprisene har gjort sin jobb. I slutten av oktober er det prisutdeling.
Juryen til Medieprisene har gjort sin jobb. I slutten av oktober er det prisutdeling.

Her er shortlist til Medieprisene

– Vi gleder oss til å samle hele bransjen.

Publisert

– Det ligger i vårt DNA å stadig utvikle oss. For oss i Mediaforum er dette samarbeidet en nødvendighet for å forbli relevante i en bransje som bugner av konferanser og prisutdelinger, sier Masha Scekic, styreleder i Mediaforum.

I år har Mediebyråforeningen og Mediaforum slått seg sammen for å arrangere en felles konferanse og prisutdeling. 

Målet er klart: Å samle fagfolk, bygge nettverk og skape synergier på tvers, med fokus på læring fra de beste casene og inspirasjon fra noen av bransjens mest innflytelsesrike stemmer. Det skriver de i en pressemelding.

Det er 35 jobber på shortlist, men Scekic er klar på at de gjerne skulle hatt flere jobber i Mediekampanje-kategorien.

– Spesielt i lys av de pågående diskusjonene rundt redaktørstyrte norske medier, må vi ærlig innrømme og trekke frem at vi gjerne skulle sett enda flere bidrag i mediekampanje-kategorien. Vi vet at det hver eneste dag gjøres imponerende arbeid som både treffer målgruppene og skaper målbar effekt – og disse historiene fortjener virkelig en plass i rampelyset. Derfor: Dette er en shout out til alle dere som jobber med sterke mediekampanjer på tvers av norske mediehus – vi håper å se enda flere caser neste år, avslutter Scekic.

I løpet av kvelden skal det også deles ut flere høydepunkter: Best in Show, Norges Beste Medieselger – og den aller gjeveste utmerkelsen, Hedersprisen.

– Vi gleder oss til å samle hele bransjen til en dag som kombinerer innsikt, nettverk og prisdryss, sier Camilla Gåre, daglig leder i Mediebyråforeningen.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS