Én spesiell utvikling skaper bekymring hos reklameguruen Orlando Wood mener vi de siste 20 årene har laget dårligere reklame, også i Norge.
Veksten holder seg etter tre kvartaler Totalt er det investert 7,5 milliarder kroner via mediebyråene så langt i år.
Disse kjemper om å bli årets medieselger Nærmere 60 nominasjoner kom inn da Norges Beste Medieselger 2025 ble utlyst – et rekordhøyt tall
Regnet seg fram til nytt sjokktall: – Det vanskeligste er å tørre å si noe Jarle Thalberg i WPP Media spår at de store globale aktørene totalt vil motta 14,5 milliarder kroner i reklameinntekter i neste år.
Dette mediet har annonsene som fester seg: – En undervurdert kanal En ny undersøkelse viser at det er stor forskjell på hvordan folk husker en annonse, basert på hvilken kanal de får den servert i.
Her er det nye styret i Mediebyråforeningen Skal vi lykkes, må vi også være tydelige på den økte verdien vi skaper for annonsører, medier og samfunnet for øvrig.
Strategi- og analyseforeningen og Mediebyråforeningen inngår samarbeid Målet er å samle miljøene tettere på tvers av disipliner og sikre at felles kompetanse kommer både medlemmer, kunder og bransjen til gode.
Mediebyråforeningen lanserer prognose – markedet opp 2 prosent hittil i år Mediebyråforeningen lanserer for første gang en egen prognose for medieomsetningen.
TV 2-sjefen om annonse-krisen: – Vi kunne garantert gjort ting bedre Arendalsuka er i gang. Også i år ble det heftig diskusjon om hvor norske annonsører bør legge igjen pengene sine.
– Vi er ikke blant dem som driver annonsekronene ut av landet Mens stadig flere annonsekroner havner hos globale giganter, sier EssenceMediacom og Atyp at de aktivt velger norske medier – og utfordrer resten av bransjen til å ta større ansvar.
Stabil vekst i medieomsetningen Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen viser at norske annonsører har investert over 4,2 milliarder kroner i betalte medier hittil i 2025 via mediebyråene. Det tilsvarer en økning på 2,6 prosent sammenlignet med samme periode i fjor – eller drøyt 100 millioner kroner.
Her er juryen til Medieprisen Har fått inn over 100 søknader fra bransjefolk som ønsker å bidra til å løfte frem de beste medie- og markedsføringsjobbene.
Norske mediehus innfører felles standard for videoannonser Vurderer utvidelse til andre annonseformater.