Dette sier Mediebyråforeningen om mulige pitche-regler ANFO, Kreativt Forum og Mediebyråforeningen møtes onsdag denne uken for å diskutere problemene rundt pitching i reklamebransjen.
Nå skal bransjen møtes for å diskutere pitching ANFO, Kreativt Forum og Mediebyråforeningen skal møtes onsdag denne uken. Tema er pitching og byråkonkurranser.
Mediebyråforeningen tror ikke på vekst over tid før høsten 2024 – Vi forventer mindre fall i de månedene vi kommer inn i nå, enn vi har sett så langt i år.
I denne runden har nok ting blitt sagt som ikke burde blitt sagt, noe er nok også sagt på tidspunkt når man burde latt være å si noe i det hele tatt «Debatten har gått i bransjemedia som følge av at Coop valgte WAL og ikke et tradisjonelt mediebyrå. Her kommer en presisering.», skriver Jan Morten Drange i ANFO.
314 millioner reklamekroner er borte – men nå forventer de mindre fall ut året – Vi er nok nede i en bunn nå.
Reklameomsetningen fortsetter å stupe – en kvart milliard kroner borte på ett halvt år Juni ble litt bedre, men fortsatt renner pengene ut. Regner med at også høsten blir blodrød.
Camilla Gåre er ansatt som daglig leder i Mediebyråforeningen – Jeg gleder meg til å drive det gode arbeidet videre, sier Gåre.
Reklameomsetningen ligger over 200 millioner kroner bak fjoråret Det viser ferske tall fra Mediebarometeret.
Reklamemarkedet fortsetter å stupe – 160 millioner borte på noen måneder Bare i april forsvant det 90 millioner kroner.
70 millioner reklamekroner er borte på tre måneder Første kvartal var tungt for norsk reklamebransje.
Kristin Brimi gir seg i Mediebyråforeningen – blir salgsdirektør – Plutselig dukker det opp en mulighet man ikke kan takke nei til.
Tydelig oppbremsing i reklamemarkedet: Ned 86 millioner kroner fra i fjor Årets første to måneder har en nedgang i markedet på 5,4 prosent sammenlignet med 2022, viser Mediebarometeret.
Reklamemarkedet gikk i null etter brutal slutt på året Kraftig nedgang i reklameomsetningen, både i november og desember, spiste opp den optimistiske inngangen på året, og resulterte i at omsetningen via mediebyråene endte knappe 33 millioner over 2021.
Vekst i reklamemarkedet: – Oktober slår ut som en sterk reklamemåned Reklamemarkedet vokser med 3,5 prosent når det gjenstår to måneder av reklameåret, noe som betyr en vekst i omsetning via mediebyråene på nærmere 280 millioner, sammenlignet med 2021.
Utendørs er den store vinneren i reklamemarkedet for 2022 – Vi ser at våre kunder har lang planleggingshorisont og allerede viser stor interesse for å få plassert sine kampanjer i 2023.
Frykter treg høst i reklame-markedet Mediebarometeret for årets syv første måneder er klart. Juli 2022 er klart svakere enn samme måned året før.