I kreativt tospann har TV 2 og reklamebyrået ANTI utviklet den nye, humoristiske merkevarekampanjen «TV 2 Play i veggen»
I kreativt tospann har TV 2 og reklamebyrået ANTI utviklet den nye, humoristiske merkevarekampanjen «TV 2 Play i veggen»

Ute med ny kampanje for TV 2 Play

TV 2 og reklamebyrået ANTI har i kreativt samarbeid utviklet den nye, humoristiske merkevarekampanjen «TV 2 Play i veggen».

Publisert

TV 2 har et klart forretningsmål med kampanjen. Albert Arli, direktør for markedsføring og merkevare i TV 2, utdyper:

– TV 2 Play har hatt en enorm utvikling, og vi har aldri hatt flere brukere enn i dag. Med «TV 2 Play i veggen» tar vi et proaktivt grep for å snakke direkte til de som bare er noen tastetrykk unna å ta i bruk noe de allerede har.

Kampanjens hovedmål er aktivering av brukere som allerede har TV 2 Play inkludert i sin TV-avtale.

– Vi ønsker å hjelpe våre kunder å maksimere verdien av sin eksisterende avtale. Dette er et strategisk viktig grep som befester TV 2 Plays posisjon i et dynamisk strømmemarked, fortsetter Arli.

Marius Hanstad, konseptutvikler i TV 2, forklarer: – Den litt fiffige oversettelsen med å «sjekke veggen» åpner et kreativt univers med stort dramatiseringspotensial.

Kampanjen representerer et tett samarbeid mellom TV 2s interne kreative krefter og ANTI.

– Vi har jobbet som ett team fra start, med gode diskusjoner og en felles forståelse av både målgruppe og behov, sier Tonje Øvervoll, Brand Manager i TV 2.

Torstein Drogseth, leder for reklame i ANTI, tilføyer: – Det har gjort oss i stand til å oversette et klart strategisk forretningsmål til en enkel, humoristisk og minneverdig kampanje.

Kampanjen består av flere kampanjefilmer i tillegg til digitale uttak, online video, print og radio. Filmene er regissert av Kasper Häggström og produsert av Bacon.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS