Kitchen forsvarte Brilleland-kontrakten – ute med ny kampanje nå
Publicis Kitchen vant pitchen om Brilleland-kontrakten i vinter og lanserer nå et nytt konsept for optikerkjeden.
– Det er rett og slett skikkelig brillefint å få fornyet tillit for en så brillefin kunde som Brilleland, sier kreativt team Torkel Bjørnstad Sveen og Ola Øvrelid, som har jobbet med Brilleland i henholdsvis 17 og 15 år, i en pressemelding.
Det nye konseptet for Brilleland er «For alle. Og enhver». Konseptet understreker Brillelands posisjon som en seriøs aktør innen øyehelse med tjenester og priser tilpasset alle som trenger briller og linser.
– Publicis Kitchen hadde en veldig god tilnærming til en omfattende oppgave, forteller Hanne Askehagen Kroken, markedssjef i Brilleland.
– Nye og spennende tanker og ideer sammen med en veldig god forståelse for våre ønsker og muligheter.
I det nye konseptet møter vi ulike mennesker som opplever utfordringer med synet i alle livets faser. Det handler om å vise hvem Brilleland er og hvem de er for, fra barnebriller til endringer på grunn av arbeidssituasjon og fritidsinteresser.
– Vi er veldig fornøyd med dette konseptet og gleder oss til å vise det frem til både ansatte og gamle og nye kunder, sier Johan Rudström, Marketing Director i Synoptik.
Utover høsten vil det også bli lansert ny visuell identitet for Brilleland, som vil være med på å tydeliggjøre merkevaren enda mer.
Teamet hos Publicis Kitchen har vært Torkel Bjørnstad Sveen og Ola Øvrelid, rådgiverne Hans Moe og Anne Mari Hoff, strategisk støtte Einar Rustad Nilsen og prosjektleder Kim Torninger. Filmene er laget i samarbeid med Einar Film.
Hos Brilleland består teamet av Hanne Askehagen Kroken, Johan Rudström, Soma Melissa Sayid, Erik Haslestad og Karine Dahl Rabbe.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no