Vivian Ree med egendesignet merch på 7-Eleven Byterminalen i Stavanger.

7-Eleven lanserer merch designet av student

Vivian Ree har fått sitt design valgt ut som ny merch for 7-Eleven Norge. Samarbeidet mellom kjeden og Fagskolen Kristiania skal gi unge kreative muligheten til å vise seg frem i det kommersielle markedet.

Publisert

Denne høsten har 7-Eleven lansert en ny kolleksjon med merch – designet av illustrasjonsstudent Vivian Ree. Hun gikk til topps i en kreativ konkurranse der 19 studenter fra Fagskolen Kristiania fikk i oppgave å utforme forslag til nytt design for kjedens produkter.

– Vi er utrolig imponerte over de kreative designforslagene fra fagskolens studenter, og synes det er stas å kunne løfte frem unge talenter og gi dem synlighet i våre butikker. Vivian sitt design matchet perfekt med 7-Eleven sin urbane identitet, og vi elsker at hun har brukt det ikoniske slagordet som har levd i over 50 år internasjonalt, sier Helene Thomsgård, Brand Manager for 7-Eleven Norge i Reitan Convenience Norway.

Kolleksjonen består av crewgensere, hoodies, t-skjorter og totebags, og finnes nå tilgjengelig i 14 av 7-Eleven sine største butikker i Norge.

Ree, som til daglig jobber som profileringsdesigner hos Kai Hansen, beskriver opplevelsen som både surrealistisk og motiverende.

– Det føles stort, og nesten litt uvirkelig, å se mitt eget design på 7-Elevens produkter. Da jeg bodde i Oslo ble 7-Eleven en naturlig del av hverdagen – både som et sted å stikke innom for mat på farten, men også som et hyggelig samlingspunkt etter en kveld ute, sier hun.

Videre forteller Ree at samarbeidet med kjeden og fagskolen ga verdifull erfaring.

– For meg er dette en bekreftelse på at innsatsen har blitt verdsatt, og en enorm motivasjon for veien videre.

Satsingen på merch er inspirert av 7-Eleven internasjonalt, hvor konseptet «7Collection» har blitt en suksess. I Norge har kjeden testet ut limited edition-produkter siden 2022, og utvidet satsingen året etter.

– Vi ser at merch appellerer spesielt til yngre kunder og til turister som har et forhold til 7-Eleven fra utlandet. Det er en morsom måte å bygge merkevaren videre på, sier Thomsgård.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS