☀️Sommerpraten:
Markedsdirektøren gleder seg til spanske netter og lange frokoster
Trygs markedsdirektør Torbjørn Lomelde gleder seg til Spania, minnes pingvinbitt i Bergen og bryllupsreise til Maldivene – og deler ett tydelig råd til unge som vil inn i bransjen.
I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer.
I tillegg får vi blant annet høre hva deres mest minneverdige sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.
I dag er det Torbjørn Lomelde, markedsdirektør i Tryg, som svarer i Sommerpraten.
– Hva gleder du deg mest til i sommer?
– Sommerværet har vært ganske så fraværende så langt, så da er det godt å vite at sommervarmen venter i Spania. Jeg gleder meg mest til å sitte ute på terrassen til lange frokoster, og lange kvelder, sammen med familie og gode venner. Det blir garantert masse latter og moro.
– Hva er det rareste eller mest minneverdige du har opplevd på ferie?
– Det rareste må være da jeg som barn fikk lov å bli med inn i innhegningen til pingvinene på Akvariet i Bergen for å mate dem, og så ble jeg bitt i fingeren av en pingvin. Tror ikke jeg kjenner så mange andre som kan si at de har opplevd det samme. Det mest minneverdige må være reisen til Maldivene som nygifte – både fordi det var en bryllupsreise, men også fordi det var et utrolig vakkert paradis på jord.
– Hvem i bransjen har imponert deg det siste året?
– Det er mange, men jeg vil gjerne trekke frem Alexander Solberg og NOSLEEPTILLBROOKLYN som virker å gjøre mye godt arbeid på sponsoraktivering.
– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?
– Om det er den beste vet jeg ikke, men jeg har i hvert fall lagt merke til Smeh og Felleskjøpet sin kampanje «Hjelp, vi skal på Felleskjøpet». Den treffer godt på innsikt, og klarer på en enkel og humoristisk måte å få frem poenget. Vil tro de ser gode resultater av den kampanjen.
– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?
– Du må jobbe hardt på skolen, og så må du ha troen på deg selv, men viktigst er at du klarer å skille deg ut i mengden av andre med samme utdanning. De dyktige kommunikatørene klarer å treffe målgruppen med et tydelig og relevant budskap som man tror på, så du må jobbe med ditt eget budskap – altså hvorfor akkurat du er den rette personen til å gjøre en forskjell for min bedrift.
– Du må være med i et realityprogram. Hvilket velger du, og hvorfor?
– Den er lett. Det må bli 71° nord. Masse nye bekjentskaper, og en fantastisk mulighet til å oppleve Norge og norsk natur på sitt aller beste og vakreste.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no