Bjørnar Alterskjær og Nikolai Schirmer.
Bjørnar Alterskjær og Nikolai Schirmer.

CMS Kluge lanserer kampanje med Nikolai Schirmer

CMS Kluge lanserer ny profilkampanje med Nikolai Schirmer.

Publisert

I juni inngikk CMS Kluge et samarbeid med Nikolai Schirmer. Nå lanseres første del av advokatfirmaets nye profilkampanje.

– Vi har utviklet oss betydelig de siste årene, og tiden er inne for å øke vår synlighet. Kluge har en over 100 år lang og stolt arv med et sterkt fundament i Norge. Samtidig er vi en del av CMS, som nylig ble kåret til Årets advokatfirma i Europa av Chambers. Dette gjør det naturlig for oss å tenke nytt om hvordan vi formidler våre verdier og vår identitet, sier Bjørnar Alterskjær, administrerende partner i CMS Kluge.

Den første merkevarefilmen er en del av samarbeidet med den prisbelønte skikjøreren, filmskaperen og juristen Nikolai Schirmer. Filmen er spilt inn i midnattssol og storslått natur utenfor Tromsø, med utgangspunkt i et klatreunivers. Schirmer, som er kåret til European Skier of the Year to ganger, er også en erfaren klatrer.

– Samarbeidet med Nikolai er en sentral del av vår strategi for økt synlighet. Det omfatter både ekstern kommunikasjon, som vil være godt synlig utover høsten, og interne aktiviteter rettet mot studenter og andre viktige målgrupper, sier Alterskjær.

Schirmer fremhever både de profesjonelle og personlige aspektene ved partnerskapet.

– Som utdannet jurist gir dette samarbeidet mening på flere nivåer. Både CMS Kluge og jeg håndterer risiko og oppdager muligheter daglig. Vi deler også lidenskapen for friluftsliv og skikjøring. Ikke minst har vi kontraktsfestet at vi skal ha det gøy, sier Nikolai Schirmer.

Dette er bare begynnelsen. Allerede nå arbeides det med nye versjoner av historien, tilpasset et vinterlig univers.

– Advokatfirmaer kan fremstå like, men vi mener våre verdier gir oss et reelt konkurransefortrinn. Det er en glede å samarbeide med Nikolai, som utfordrer oss og deler våre perspektiver. Dette er et partnerskap som både våre advokater og klienter vil dra nytte av, sier Alterskjær.

Kime Analyse og Kommunikasjon har utviklet strategi og konsept for kampanjen, mens Nikolai Schirmer selv har hatt regi på filmene.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS