Mothership Stories tildelt pris på hjemmebane
– Veldig stas å få anerkjennelse for kommunikasjonsarbeidet vi gjør.
– Som et nyetablert selskap som ikke faller under de tradisjonelle kategoriene som reklamebyrå, mediebyrå eller pr-byrå, så er det veldig stas å endelig få anerkjennelse for kommunikasjonsarbeidet vi gjør. Og ikke minst et fint signal om at vi gjør noe riktig, sier Maren Aas Nakken i Mothership Stories til KOM24.
De stakk nylig av med Bergen Næringsråd og Agenda Vestlands Just Made Bergen-pris.
Prisen deles ut til et nyetablert gründerselskapet som har påvirket regionen og vist stor vekst.
– Det betyr bare at vi har funnet en god business modell som kan skape merverdi for talentene vi jobber med, kundene vi jobber for og oss som selskap. I en tid som er tøff for reklame og annonse-bransjen, så opplever vi at vi har funnet en fleksibel og fremoverlent metodikk som viser til en bærekraftig vekst og lønnsomhet, sier hun.
Byrået hadde en byråinntekt på 2,8 millioner kroner første hele driftsåret og gikk så vidt i pluss.
Ny jobber de med merkevarer som Mills, Nyt Norge, One Call, Ânglamark, Arven Vintage, Metis Utdanning og de produserer underholdning som sesong tre av Oppsig og Ordet på Gata på YLTV.
– Vi utvikler spennende produkter som kommer til neste år og vi bruker mye tid på å være på scener og holde workshops for bedrifter som trenger å forstå bedre hvordan de kan rigge seg for fremtiden og hvordan de må kommunisere og ta i bruk historiefortelling, forteller hun.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no