Kjetil Botten Skogly ved solveggen.

☀️Sommerpraten:

Ahead-sjefens sommerminne involverer både flått og hoggorm

– Etter to dager pakket vi sammen og dro hjem.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. 

I tillegg får vi blant annet høre hva deres mest minneverdige sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det sjefen for Ahead Group Norge, Kjetil Botten Skogly, som svarer i Sommerpraten.

– Hva gleder du deg mest til i sommer?

– Å gå barbeint ute. Det er noe helt eget med å droppe skoene, kjenne gress, steiner og sand mellom tærne – og la tempoet synke et par hakk. Og så gleder jeg meg til å bruke tid med familien i inn og utland.

– Hva er det rareste eller mest minneverdige du har opplevd på ferie?

– For en del år siden hadde vi leid en hytte på en øy utenfor Telemarkskysten. Vi hadde hele øya for oss selv, egen strand, brygge og båt og det hele virket nesten for godt til å være sant. Det viste det seg dessverre også at det var, øya var nemlig overtatt av flått og hoggorm. Etter to dager, primært inne i hytta, pakket vi sammen og dro hjem.

– Hvem i bransjen har imponert deg det siste året?

– Jeg er heldig og jobber med veldig mange flinke folk, men hvis jeg skulle trekke frem noe ville jeg sagt hele gjengen i 11:11. De har på rekordtid blitt en kreativ kraft i bransjen, vunnet mange flotte kunder, levert sterke jobber og bevist at det er mulig å bygge noe nytt og relevant – uten å gå i gamle spor. Det de har fått til på så kort tid er rett og slett imponerende

– Uten å nevne noen fra ditt eget arbeidssted, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?

– En shout-out til gamle kolleger i Pol og ikke minst Posten for deres julekampanje. Heia! Heia!

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen/reklamebransjen?

– Dropp hjemmekontor.

– Du må være med i et realityprogram. Hvilket velger du, og hvorfor?

– «Kompani Lauritzen». Utvikling skapes ikke i komfortsonen, hvis du alltid gjør det du alltid har gjort, vil du alltid få det du alltid har fått.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS