Ny byråleder i WergelandApenes Jenny Nygaard tar over etter Marte Ramuz Eriksen, som har ledet byrået det siste året.
Ahead-byråene blør fortsatt penger – tror på lønnsomhet i 2026 Bloom og 11:11 er lansert, Oculos investerer tungt i teknologi, og konsernsjef Kjetil Botten Skogly forsvarer millionunderskuddene som del av en bevisst satsing: – Vi bygger for fremtiden.
Ahead-sjefens sommerminne involverer både flått og hoggorm – Etter to dager pakket vi sammen og dro hjem.
Therése Hategan til MediaCatch Det danske AI-byrået MediaCatch, henter inn Therése Hategan som ny Chief Commercial Officer (CCO). Hun får ansvar for å bygge opp selskapets kommersielle satsing i hele Norden.
Nå er det bekreftet: Eddie D`Sa tar over lederstolen i Bloom Torsdag formiddag ble det kjent at han skulle forlate Nord DDB for å ta over en annen jobb. Seint samme kveld kom bekreftelsen på hvor han går.
Byrålederen slutter brått: – Det handler ikke om at noe manglet i Bloom Etter krevende omstilling og nye retninger i Bloom, tar Camilla Forberg steget videre til Xplora.
Stemplet forretningsmodellen som døende. Dette svarer reklame-toppene Ahead-sjef Kjetil Botten Skogly mener reklamebyråene er nødt til å legge om driften sin. Dette svarer konkurrentene.
Langer ut mot Jobbi.no: – Et realt shit-show Anonyme jobbvurderinger er nå bare noen tastetrykk unna – og debatten er i gang. Nå svarer også byråtoppene på hva de tenker om å kunne bli vurdert offentlig.
Ahead-sjefen med klar beskjed: – Den tradisjonelle forretningsmodellen er døende Kjetil Botten Skogly bruker sterke ord når han forklarer hvorfor Ahead-gruppen valgte å omorganisere seg. Og selv om 2025 etter all sannsynlighet ikke blir noe godt år, er han helt sikker på at de har gjort det riktige.
Varsling, HR og arbeidsmiljø: Slik tar bransjegigantene vare på folkene sine Flere av de største byråene åpner opp om HR-rutiner, arbeidsmiljø og hvordan ansatte kan varsle.
Kostbar omstilling i Ahead Group: – Alternativet hadde vært verre Ahead-sjefen erkjenner at tallene ser dårlige ut, men mener satsingen er nødvendig: – Vi kunne latt det skure og gå med de gamle byråene, men vi har vært proaktive.
Ahead Groups nye storsatsing lover å endre reklamebransjen – Det siste verden trenger er et nytt tradisjonelt reklamebyrå.
Går fortsatt i underskudd:– Vi har tatt omfattende grep Det blir en spennende høst for Ahead Group, om man skal tro på sjefen selv.
Bransjen hyller Kjetil Try: – Norges dyktigste reklamemann Byråtoppene hyller Kjetil Try som en kultur- og bransjebygger uten sidestykke. Samtidig blir det nyttige råd fra konkurrentene om å vokte arven når Sindre Beyer nå overtar sjefsstolen.
Hun blir sjef for den nye satsingen: – Vi legger huet på blokka Camilla Forberg inntar lederposisjonen i Bloom, og erkjenner at det nye prosjektet er litt skummelt.