Nå er det bekreftet: Eddie D`Sa tar over lederstolen i Bloom Torsdag formiddag ble det kjent at han skulle forlate Nord DDB for å ta over en annen jobb. Seint samme kveld kom bekreftelsen på hvor han går.
Stemplet forretningsmodellen som døende. Dette svarer reklame-toppene Ahead-sjef Kjetil Botten Skogly mener reklamebyråene er nødt til å legge om driften sin. Dette svarer konkurrentene.
Langer ut mot Jobbi.no: – Et realt shit-show Anonyme jobbvurderinger er nå bare noen tastetrykk unna – og debatten er i gang. Nå svarer også byråtoppene på hva de tenker om å kunne bli vurdert offentlig.
Ahead-sjefen med klar beskjed: – Den tradisjonelle forretningsmodellen er døende Kjetil Botten Skogly bruker sterke ord når han forklarer hvorfor Ahead-gruppen valgte å omorganisere seg. Og selv om 2025 etter all sannsynlighet ikke blir noe godt år, er han helt sikker på at de har gjort det riktige.
Varsling, HR og arbeidsmiljø: Slik tar bransjegigantene vare på folkene sine Flere av de største byråene åpner opp om HR-rutiner, arbeidsmiljø og hvordan ansatte kan varsle.
Flere har sluttet i Bloom på kort tid. Dette sier sjefen om situasjonen Camilla Forberg snakker om situasjonen i det nye byrået etter at de nedslående økonomiske resultatene hos eierne deres ble kjent.
Går av som kreativ leder etter uenigheter med Bloom-sjefen Avgjørelsen kommer i forbindelse med en strategisk omstilling i selskapet, der ulike syn på retningen fremover har vært en del av dialogen.
Kostbar omstilling i Ahead Group: – Alternativet hadde vært verre Ahead-sjefen erkjenner at tallene ser dårlige ut, men mener satsingen er nødvendig: – Vi kunne latt det skure og gå med de gamle byråene, men vi har vært proaktive.
Tøft år for Ahead Group Et av Nordens største byrånettverk blør – men satser på ny strategi for å snu skuta.
Landet drømmejobben i permisjon:– Avhengig av å ha en leder som spiller på lag Drømmejobben ble utlyst akkurat da Anette Johnsrud Larsåsen hadde kommet hjem fra sykehuset etter hastekeisersnitt og prematur fødsel.
11:11 debuterer med kampanje for Morgenlevering Kort tid etter at 11:11 åpnet dørene i august, kunne det ferske byrået annonsere sin første kunde, Morgenlevering. Nå er byrået ute med sin første kampanje – som gir et innblikk i folks kameraruller.
Dette er det nye styret i Kreativt Forum Kreatører og rådgivere fra byråene Anorak, Anti, Fasett og Brunch / Apriil er nye representanter i det nye KF-styret fra høsten 2024.
Ahead Groups nye storsatsing lover å endre reklamebransjen – Det siste verden trenger er et nytt tradisjonelt reklamebyrå.
Går fortsatt i underskudd:– Vi har tatt omfattende grep Det blir en spennende høst for Ahead Group, om man skal tro på sjefen selv.
Martin Apenes: – Vi kan ikke sponse kunden for å få morsomme oppdrag Kommer med et varsku om offentlige anbud. Sier PR-bransjen nå opplever det samme som reklamebransjen har opplevd i mange år.