Wabba vokser med nytt byrå og samarbeid med Brettforbundet
– Wabba viser at de ønsker å gi noe tilbake til snowboard, skate og surf, ikke bare bruke oss som reklameflate.
Snacksutfordreren Wabba, grunnlagt av Kristian Fredheim i 2020, har opplevd jevn vekst i omsetning, distribusjon og omtale med sine proteinrike bønnesnacks. For å øke relevans og fart, startet Fredheim et samarbeid med merkevarebyrået NOSLEEPTILLBROOKLYN før jul.
Det melder de i en pressemelding,
Byrået identifiserte Norges Brettforbund, spesielt snowboardmiljøet, som en perfekt arena.
– NOSLEEPTILLBROOKLYN har bistått oss fra retning, idé og produksjon til målbar sponsor-effekt, og posisjonerer Wabba som ny partner for landslaget i snowboard – og skate og surf etter hvert. I tillegg skaper dette trafikk og direkte omsetning, sier Fredheim, som nylig vant Markedsføringsforeningen i Oslos 8- minutes med sitt case.
Byrået utviklet en helhetlig sponsor- og aktiveringsstrategi basert på konseptet «Wabbalicious». Dette gjør landslagsutøverne til merkeambassadører under treningssamlinger, konkurranser som X Games og verdenscuper, og i virale utfordringer på sosiale medier.
Teamet, bestående av Alexander Solberg, Suzanne Graapendal, Christine Toft Dyrstad og Aris Theophilakis, skapte lekne ordspill som utøverne lett kunne improvisere over.
En viktig del av strategien er Wabbastipendet for unge talenter. En kontinuerlig medieplan med fokus på TikTok, samt en brand-tracker og salgsdashbord fra Ipsos, måler løpende kjennskap, premiumoppfatning og kjøpsintensjon.
Resultatene viser at Wabba har oppnådd 22 prosent nasjonal merkekjennskap, og 64 prosent får Wabba anbefalt av venner og familie.
– Med NOSLEEPTILLBROOKLYN på laget har vi omgjort visjonen vår til noe synlig, gøyalt og ikke minst målbart, og vi ønsker gradvis å øke vårt engasjement i hele brettmiljøet – uansett underlag.
Organisasjon & Markedssjef i Norges Brettforbund, Thomas Harstad, fremhever:
– Wabba viser at de ønsker å gi noe tilbake til snowboard, skate og surf, ikke bare bruke oss som reklameflate. Det er gull for utøverne våre
Alexander Solberg i NOSLEEPTILLBROOKLYN bekrefter at målet om å skape reell forretningseffekt og øke merkevarestyrke samt salgsvekst, er på rett vei.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no