Pelle Josephson (CEO, Anorak) og Ali Iqbal Tahir (PR & Content Director, Anorak).

Anorak henter ny PR- og innholds­direktør fra NRK

Ali Iqbal Tahir kommer fra NRK og blir PR- og innholds­direktør i Anorak.

Publisert

Med ti års erfaring fra NRK, der han har jobbet både i nyhets- og sportsavdelingen, skal Tahir styrke byråets kompetanse innen strategisk kommunikasjon og innholdsutvikling, står det i en pressemelding.

Tahir startet i NRK i 2015 gjennom talentprogrammet NRK FleRe som 21-åring, og fikk fast stilling i NRK Sporten. Under pandemien ble han omplassert til nyhetsredaksjonen, der han ble vaktsjef og dekket store samfunnssaker som energipriser, infrastruktur og sosiale spørsmål. Han har også produsert innhold til store satsinger som OL, VM og valgsendinger.

– Vi vil skape kommunikasjon som tar plass i folks liv. For å lykkes med det må vi bli bedre til å forstå den offentlige debatten og hva som driver den, hva som engasjerer mennesker, og hva som faktisk betyr noe. Det er der Ali kommer inn, sier Pelle Josephson i Anorak.

Byrået har kunder som Vinmonopolet, SpareBank 1, Forsvaret og Equinor.

– Vi vil lage reklame og kommunikasjon som sprer seg bredt, som tar plass og som berører. Vi vil gjøre det med engasjerende historier som betyr noe for folk. Da må vi bli skarpere på å forstå samfunnspulsen, sier Josephson.

– Gjennom 15 år i mediebransjen og de siste ti årene i NRK lærte jeg hvordan man identifiserer hva som faktisk engasjerer folk, hvordan historier sprer seg, og hva som får gjennomslag i samfunnsdebatten. Nå ser jeg fram til å bruke den kunnskapen til å hjelpe merkevarer med å skape kommunikasjon som ikke bare synes, men som faktisk betyr noe, sier Ali Iqbal Tahir.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS