Apotek 1 forsto at de hadde underkommunisert med kundene etter Dagsnytt 18 – Man kan fort bli litt blind på egne argumenter og etter debatten har vi forstått at vi må være tydeligere i kommunikasjonen vår, sier pressesjefen.
Marit Garfjeld forlater NRK etter over 15 år Neste stoppe er kommunikasjonsavdelingen til Helsedirektoratet.
Flertall for å øke aldersgrensen i sosiale medier Hele 52 prosent av befolkningen mener aldersgrensen for sosiale medier bør økes fra 13 til 16 år, viser en fersk undersøkelse fra Opinion samfunnsmonitor.
PR-rådgiver mener kringkastingssjefen aldri burde stilt opp i Debatten I tillegg mener Torbjørn Sølsnæs at Debatten burde kommet en uke før, og at kringkastingssjef Vibeke Fürst Haugen ikke sier noe som virker oppklarer for saken.
NRK behandler Sophie Elise Isachsen som en hvilken som helst innholdsleverandør «NRK behandler Sophie Elise Isachsen som en hvilken som helst innholdsleverandør. De overser et helt sentralt aspekt, nemlig at hun er en influenser med en enorm påvirkningskraft», skriver Mathilde Hogsnes.
Omdømme-ekspert om Sophie Elise: – NRK bør stå imot klagene Omdømmeeksperten tror NRK tjener mest på sikt hvis de står imot presset i Sophie Elise-saken – og at beslutningen setter presedens.
«Hvordan har du fått jobb i NRK?» En personlig historie om søken etter tilhørighet «Og jeg må innrømme at det spørsmålet har ligget som en dunst av usikkerhet og sorg over meg i den første tiden i ny jobb», skriver Irina Gorokhova.
Derfor gikk Line Andersen til Nucleus: – Det var ingen selvfølge at jeg skulle til PR-bransjen Line Andersen gleder seg til å komme i gang og jobbe med å hjelpe ledere med krisekommunikasjon. Men først skal hun til Maldivene for å lese seg opp på PR-bransjen.
TV-profilen Line Andersen går til Nucleus – Ledere på alle nivåer må ha et aktivt forhold til hvordan, hvor og når de presenterer sine budskap, for å bli hørt, forstått og påvirke.
NRK og Schibsted er de mest attraktive som arbeidsgiver - kun to byråer inne på topp ti Det viser de siste funnene i Tefts bransjeundersøkelse: TRY og Anorak må ta til takke med henholdsvis sjette og tiende plassering.
Julie skal «grave» etter gull i Tolletaten – Det blir utrolig spennende å være «gravejournalist» i egen etat. Målet er å være med å kunne sette agenda gjennom å identifisere saker som vil være av allmenn interesse og nytte for folk der ute.
Ingen brudd på reklamereglene i sendingene under fotball-VM – Vi har fått svært få henvendelser fra publikum under dette mesterskapet.
Ingrid Sørli Glomnes blir kommunikasjonssjef i Tennisforbundet Takker av i NRK og Discovery etter tolv år.
JCP Prad står bak kampanje som prøvde å lure NRK Får massiv kritikk i ettertid. - I utøvelsen av denne planen burde vi vært mer kritiske, innrømmer kunden.
Norsk nettbutikk lokker med salg av brukte truser og undertøy i ny kampanje Lover luktgaranti og full anonymitet til kjøpere: – Noen mener at dette var alt for grovt og at vi gikk alt for hardt ut, og vi vet at det er fin balanse mellom det å skjønne at dette er en tilgjort kampanje og at noen tror på det.
PR-topper barker sammen: Hans Geelmuyden langer ut mot TRY Råd-sjef Sindre Beyer – Om han hadde integritet så hadde han ikke stilt opp, sier den gamle GK-nestoren. – Jeg skal ikke gå gjennom alt den tidligere eieren i Geelmuyden Kiese har sagt og gjort for bransjen tidligere men det er jo litt å ta av, svarer TRY Råd-sjefen.
Denne NRK-stillingen fikk kun én søker Stillingen var ment som en intern utlysning, men ble feilaktig lyst ut offentlig: – Jeg mener vi har en god kandidat til å fylle rollen, sier markeds- og kommunikasjonssjef.
Amedia Innholdsbyrå henter Kristian Nymoen Den tideligere NRK-journalisten blir nasjonal innholdsprodusent i byrået.